برگزاری نخستین جلسه مشترک کمیسیون های پارلمان مشورتی زنان با مدیران

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نخستین جلسه مشترک روسای کمیسیون های تخصصی پنجگانه پارلمان مشورتی زنان استان با روسای دستگاه های اجرایی مرتبط با کمیسیون ها برگزار شد.

سید جواد حسینی در این جلسه گفت: بر اساس ماهیت هر یک از کمیسیون ها، یک دستگاه اجرایی که بیشترین ارتباط محتوایی را با کار و وظایف کمیسیون مربوطه دارد، مسئولیت دارد تا فضا و تجهیزات لازم را جهت برگزاری جلسات در اختیار اعضاء کمیسیون قرار دهد.

وی افزود:  کمیسیون اجتماعی و فرهنگی در بهزیستی استان، کمیسیون اقتصادی و اشتغال در اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون آموزش و پژوهش و توانمند سازی در اداره کل آموزش و پرورش، کمیسیون سلامت وجمعیت در دانشگاه علوم پزشکی  و کمیسیون حقوقی در شورای شهر مشهد مستقر خواهند شد و مشابه ساختار استانی در شهرستان ها نیز کمیسیون ها در دستگاه های شهرستانی مستقر خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان استان درهریک از کمیسیون ها یک نخبه به پیشنهاد بنیاد نخبگان بدون حق رای حضور خواهد داشت.

حسینی خواستار کمک همه دستگاه ها به پارلمان بانوان شد و اظهار داشت: پشتوانه دیگر پارلمان زنان استان  پارلمان مجازی زنان خواهد بود که به زودی راه اندازی و از ظرفیت مشورتی تمام بانوان استان استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: لوایح و طرح ها به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شده و در صورت تصویب در کمیسیون به صحن علنی پارلمان جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کارگروه زنان و خانواده موارد مرتبط با حوزه زنان را خود بررسی و بقیه موارد ارجاعی را به کارگروههای 13 گانه شورای برنامه ریزی و توسعه ارجاع خواهد داد و در صورت تصویب در این کارگروه ها موارد مصوب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شهرستان ها ارجاع و در صورت تصویب در این شورا، موارد مصوب اجرایی خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *