باید به سمت تسهیلات ارزان قیمت برویم

فرماندار کاشمر گفت: ارائه تسهیلات با نرخ ۱۸درصد چندان مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیست و باید به سمت تسهیلات ارزان قیمت رفت.

محمدحسن فرهادی در جلسه اقتصاد مقاومتی کاشمر که ظهر سه شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تاکنون ۱۰ جلسه کاری در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغال در این شهرستان برگزار شده که نتایج قابل قبولی نیز داشته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بخش غیر دولتی در کاشمر افزود: از ابتدای این دولت ۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشمر به انجام رسیده است.

وی با تاکید براینکه یکی از صندوق‌های اثرگذار در منطقه صندوق کارآفرینی امید است که تا کنون ۷۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات به ۵۴۴ نفر پرداخت کرده است گفت: در حوزه طرح‌های جهادکشاورزی ۲۱ میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان در سال ۹۵ در قالب ۱۵۱ طرح سرمایه‌گذاری و به مبلغ ۹ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تسهیلات جذب شده است.

فرهادی سهمیه تخصیص یافته برای ایجاد اشتغال در کاشمر را ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برشمرد و گفت: تاکنون از این تعداد هزار و ۸۵۱ نفر مشغول به کار شده اند که یکی از پروژه‌های بسیار خوب در بخش منابع طبیعی با اشتغال ۶۰۰ نفر است. میانگین درآمد این افراد نیز از ۵ تا ۴۰ میلیون تومان به خاطر صادرات محصولات به کشور افغانستان بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه ارائه تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد چندان مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیست و باید به سمت تسهیلات ارزان قیمت رفت گفت: بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی سرمایه‌گذاران به معضل اساسی سرمایه گذاران تبدیل شده است.

فرماندار کاشمر در ادامه تصریح کرد: سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۸ هزار و ۶۹۲ نفر است و جمعیت فعال شهرستان حدود ۵۷ هزار و ۴۲ نفر برآورد شده که ۵۲ هزار نفر آن شاغل هستند .

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *