باران هم آمد

بالاخره به خانه‌اش بازگشت؛ همه برای استقبالش آمده بودند؛ مشهدی‌ها با چشمانی پر از گریه و آسمان با دست‌هایی پراز اولین باران پاییزی. پیکر پاک شهید محسن حججی بعداز چندماه انتظار و دوری به مشهد آمد تا بعداز طواف  دور مضجع شریف امام مهربانی‌ها، حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و برگزاری مراسم وداع، به خانه ابدی‌اش در اصفهان برود.

 

شهید حججی یکی از جلوه های عاشورای حسینی است

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شهید حججی، بازی دشمن را به خوب بهم زد و عطر بهشتی شهادت را در کشور جاری کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم وداع با پیکر شهید حججی که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شهید حججی یکی از جلوه های عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: از آدم تا خاتم در تمام سخنان و گفته‌های انبیاء الهی بر اساس آنچه در تاریخ است نام امام حسین(ع) و کربلا وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا برای آن است که ظلم در عالم پا نگیرد، خاطرنشان کرد: برای دلدادگان به امام حسین(ع) زمان و مکان محدودیت ایجاد نمی‌کند، عاشورا برای آن است که تا زمین، زمین است و آسمان آسمان، فریاد استغاثه امام حسین(ع) سبب بیداری شود و در این زمینه زمان و مکان محدودیتی ایجاد نمی‌کند، عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام و تشیع و خاستگاه تولد جهاد و شهادت است.

رئیسی اظهار کرد: امروز جاهلیت مدرن می‌خواهد آثار تعقل، تعهد، تدبر و مظاهر انسانیت را محو کند، امروز خون‌های مطهر در مقابل جهالت مدرن بیدادگری می‌کند همان گونه که خون امام حسین(ع) در تاریخ بیدادگری کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انقلاب اسلامی جلوه‌ای از خون امام حسین(ع) بود، امروز آنچه در سوریه و یمن می‌بینید محصول این خون است و مردم مسلمان هویت خود را بازیافته‌ و بیدار شده‌اند، اما زورگویان و ستمگران به دنبال این هستند که جاهلیت مدرن را به عالم و جهان تزریق کنند.

‌رئیسی با اشاره به اینکه آنان انسان‌های جاهل و نادانی را به راه انداخته‌اند تا در کشورهای اسلامی خون بریزند و سر جدا کنند، گفت: جاهلیت مدرن از افراد جاهل بهره می‌برد تا جامعه اسلامی از اخلاق، انسانیت و مظاهر عالی انسانی بی‌بهره باشد، اما مقتدای بصیرت آفرین ما با رصد کردن شرایط دشمن این پرچمی که در ایران اسلامی توسط امام خمینی(ره) برافراشته و توسط رهبر معظم انقلاب تداوم یافت را سرپا نگه داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مستکبران می‌خواهند صدایی از اسلام و انسانیت نباشد و در همین راستا بسیار توطئه کردند، اگر شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم و تلاش مسلمانان سوریه نبود باید امروز در کرمانشاه و مهران و خرمشهر مقابل تکفیری‌ها می‌جنگیدیم، ولی مقتدای بصیرت‌آفرین ما تدبیری کردند  که داعش زمین‌گیر شود و شنیدیم که حلب و موصل آزاد شدند و انشاءالله روزی خواهیم شنید که داعش و گروه‌های تکفیری به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهید حججی حجت خدا بر ما شد، گفت: شهید حججی حجتی برای دشمن‌شناسی ما شد، دشمن شناسی فرع بر دشمن ستیزی است و باید دشمن را شناخت، شهید حججی حجت خداست برای زمان شناسانه عمل کردن و وظیفه شناسی ما.

وی با بیان اینکه شهید حججی حجت خدا برای زدودن باطل و امتداد جریان عاشورا است، افزود: شهید حججی حجت خداست برای اینکه استغاثه امام حسین(ع) در دنیا لبیک‌گو دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شهید حججی، بازی دشمن را به خوب بهم زد و عطر بهشتی شهادت را در کشور جاری کرد، او رمز وحدت شد و یک طوفان ملی توام با وحدت با ورود این شهید بزرگوار به کشور ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه شهید حججی به همه تعلق دارد و یک کربلا شکوه در چشمانش نهفته است، اظهار کرد: او خواست عاشورایی و حسینی شود و سرش در راه خدا برود و امروز به برکت جوانان عاشورایی، ایران شکست ناپذیر است.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: با این سرمایه بزرگ اجتماعی و اخلاص و شکوه تمام گره‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما به دست جوانان قابل باز شدن است.

 

 

سرویس در شهر «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *