امام(ره) با ظرفیت مردم بزرگ‌ترین تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امام(ره) صادقانه و با زبان ساده همه مسائل را با مردم طرح می‌کرد و با ظرفیت آنها بزرگترین تهدیدهای موجود در کشور را به فرصت تبدیل می‌کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر 21 مهرماه در آئین اختتامیه هفتمین اردوی فرهنگی- آموزشی «طریق جاوید» که در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارتباط با شخصیت امام(ره) و ابعاد وجودی ایشان در 28 سالی که پشت سر گذاشته شده است و بعد از دوران رهبری رهبر انقلاب اسلامی صحبت‌های زیادی به صورت مکتوب و غیرمکتوب داشتیم و غفلت از این ویژگی که در ابعاد شخصیتی امام(ره) به چشم می‌خورد، موجب می‌شود شخصیت واقعی را به معنای جامع نشناسیم.

وی ادامه داد: امام(ره) شخصیتی بودند که همه ابعاد رونمایی شده را داشته و توانستند از جمع‌الجمع ویژگی‌ها  بهره‌مند باشند و در فضای سختی راه خود آغاز کردند و توانستند با پیروزی انقلاب اسلامی جریان تاره‌ای را در دنیا مطرح کنند، در دنیایی که از لحاظ مبانی نظری دارای دو رویکرد بود که یا باید خود را متکی به جریان شرق و غرب می‌کرد.

پژمانفر با بیان اینکه  اما امام(ره) جریان سومی را به عنوان جریان پویا و فعال مطرح کرد که در افول دو جریان مذکور بسیار نقش آفرینی داشت، افزود: امروز چیزی به عنوان جریان شرق نداریم و اگر اسباب و لوازم اندازه‌گیری وجود داشته باشد و بتواند پاسخ دقیقی ارائه کند، جریان انقلاب اسلامی به عنوان عامل مهم در اتمام این جریان و به تعبیر خود ایشان که فرمودند «تنها باید آن را در موزه‌ها داشته باشیم»، نقش آفرین و موثر عمل کرد.

وی اضافه کرد: همه مسائل چهار دهه اخیر مربوط به ویژگی‌هایی بود که امام(ره) و شاگردان ایشان توانستند این اتفاق را رقم بزنند و بعد از رحلت امام(ره) با پیگیری و درایت مقام معظم رهبری توانستند کشور را از همه مسائل رد و جلو ببرند، همانگونه  که به عنوان مثال، این نکته صحیح است که در جنگ دفاع مقدس هزینه‌های بالایی دادیم اما توانستیم نتایج بلندی در ابعاد مختلف به‌دست آوریم.

پژمانفر با بیان اینکه امام(ره) به خدا و مبانی اسلام اعتقاد داشت و براساس این مبان وارد میدان می‌شد، عنوان کرد: یکی از سناتورهایی که آن روزها در جنگ حضور داشت عنوان می‌کرد، «امام(ره) شخصیتی است که هیچ شناختی نسبت به ایشان نداریم». «شطرنج بازی است که قواعد بازی را رعایت نمی‌کند». مبنای حرکت امام(ره) اعتقاد به خدا بود و همین امر سبب می‌شد هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از زمان در بن بست قرار نگیریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام(ره) با اعتقادی که به خدا داشت، هیچ تردیدی به دل راه نمی‌داد و بر همین اساس برخی اوقات دستوراتی را می‌داد که با قاطعیت همراه بود.

وی با بیان اینکه  هرجا لطمه خوردیم به این دلیل بود که به حاشیه صحبت‌های امام(ره) توجه کردیم و تحلیل بر روی حرف امام راحل گذاشتیم، تصریح کرد: امروز در جریان سیاست خارجه اگر مبنای امام(ره) مدنظر بود، شاید شرایط بهتری داشتیم اما غفلت شد، چرا که امام برای ما و همه مسئولین الگو است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *