ادبیات ترامپ،‌ ادبیات رژیم صهیونیستی است

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر این که «سخنان ترامپ موجب کاهش جایگاه آمریکا و در انزوا قرار گرفتن آن‌ها می‌شود» گفت: این نوع ادبیات نشان دهنده ضعف شدید مدیریت در آمریکا و کاخ سفید است و برای منافع اسرائیل طراحی می‌شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل گفت: انتخاب ترامپ برای آمریکایی ها در داخل و خارج ایجاد هزینه کرده و به نوعی حیثیت و جایگاه آمریکا را در جهان دچار خدشه می‌کند، بخشی از رفتاری که ترامپ ظرف این ماه‌ها داشته مشابه همین سخنرانی‌اش در سازمان ملل متحد بوده است که تلاش می‌کند آن‌چه را که در گذشته اتفاق افتاده و تصمیم گیری‌های کارشناسی را زیر سوال ببرد.

وی افزود: بسیاری از حرف هایی که ترامپ در قبال ایران مطرح کرده، خیلی از کشورهای منصف و بی طرف می‌توانند قضاوت کنند که این ادبیات، لحن و دیدگاه آمریکایی‌ها نادرست است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: ایران کشوری است که در خاورمیانه مستقل بوده، به خاک کسی تجاوز نکرده و قدرت دفاعی خود را براساس کنوانسیون‌های بین ‌المللی افزایش می‌دهد و اساسی‌ترین چالشی هم که با آمریکا دارد سر مساله استقلال خودش است و این جزو اهداف انقلاب بوده که به عنوان کشور مستقل عمل کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در ادامه اظهار داشت: بنابراین آن‌چه را که ترامپ بیان می‌کند نشان‌ دهنده ضعف شدید مدیریت در کاخ سفید و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی‌های ایالات متحده است، در ثانی نشان دهنده نفوذ بسیار بالای لابی یهود و صهیونیست‌ها بر تصمیم گیران در آمریکا است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس تاکید کرد: در واقع این ادبیات، ادبیات رژیم صهیونیستی و لابی یهودیان است، ادبیاتی است که برای منافع اسرائیل طراحی‌ می‌شود که این نوع ادبیات حتی منافع آمریکا را هم متضرر می‌کند.

رحیمی جهان آبادی همچنین یادآور شد: طی ۴۰ سال همین حرف‌ها را در مورد انقلاب ما گفته‌اند، انقلاب ما مانند بسیاری از حکومت‌ها یک سیستم حکومتی است که بری از اشتباه و خطا نیست و ممکن است خطا یا اشتباه و یا ضعفی هم داشته باشد اما به جرأت می‌توان گفت که از تمام رژیم‌هایی که آمریکا در جهان از آن ها حمایت می‌کند ما مستقل‌تر، مردمی‌تر، صلح طلب‌تر و به آموزه های دموکراسی نزدیک‌تر هستیم و برای امنیت و صلح و ثبات جهان بیش‌تر هزینه می کنیم در واقع اکنون هم یکی از اصلی‌ترین محورهای صلح و ثبات در مقابل داعش قرار داریم.
 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *