دادستان قوچان خواستار شفاف سازی مالی اعضای شورای شهر شد

دادستان عمومی و انقلاب قوچان از حضور داوطلبانه عضو شورای اسلامی این شهر در دادستانی به منظور شفاف سازی مالی خبر داد و خواستار این اقدام توسط دیگر اعضای شورا شهر قوچان شد.

علی آذری در جمع خبرنگاران افزود: شفاف سازی یکی از ابزارهای قوی مبارزه با فساد به خصوص در سازمانهای مختلف می باشد که به یکی از خواسته های مردم در قوچان تبدیل شده است.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر قوچان گفت: در صورت ورود به رفتارهایی که عقب ماندگی این شهر را به همراه داشته باشد، برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان افزود: در حوزه شورای شهر قوچان رفتارهایی دیده می شود که حکایت از دوگانگی و دودستگی میان اعضا دارد که به ضرر شهروندان است و در صورت تداوم عقب افتادگی این شهر را به دنبال خواهد داشت .

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر جای خود را با شهردار اشتباه نگیرند زیرا دخالت در کار شهرداری ضرر شهر و شهروندان را به دنبال دارد.

آذری همچنین به پیگیری موضوع بدهی 15 میلیارد تومانی شهرداری قوچان طی دو سال گذشته اشاره و بیان کرد: اداره بازرسی خراسان رضوی مدتی در این شهرستان مستقر و در حال تکمیل گزارشها است که پس از دریافت اطلاعات کامل موضوعات اطلاع رسانی و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی بر حمایت قانونی از گزارش دهندگان فسادهای اداری تاکید و بیان کرد: یکی از موارد مورد توجه مردم استخدامهای فامیلی به ویژه در شهرداری و شورای شهر است. این اتفاق خلاقیتها و وجدان کاری را حذف کرده و در صورت صحت و اثبات اینگونه موارد دستگاه قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

اعضای شورای پنجم شهر قوچان از ابتدای فعالیت این شورا بر سر انتخاب شهردار اختلاف ‌نظر داشتند بطوری‌ که نخستین نشست بعد از تعیین هیات رئیسه آن با غیبت سه عضو شورا مواجه شد. انتخاب شهردار قوچان پس از 40 روز بررسی سوابق کاری 18 نامزد تصدی این پست به انتخاب معاون برنامه‌ریزی شهرداری به ‌عنوان شهردار قوچان انجامید.

همچنین گلایه‌های شهروندان قوچانی در خصوص افزایش بکارگیری نیروهای سفارشی و فامیلی خارج از ضوابط در شهرداری در زمان فعالیت شورای چهارم شهر قوچان سبب تاکید برخی اعضای شورای فعلی در دوره انتخابات نسبت به برخورد جدی با این معضل شده بود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *