مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خراسان

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: از حوزه علمیه مشهد انتظار است برای تربیت طلبه های فاضل و عالم در کنار حوزه های علمیه قم و نجف به عنوان مراکز مهم تربیت طلاب ایفای نقش کند.
علیرضا رشیدیان افزود: مشهد مقدس به عنوان یک حوزه باسابقه و قدیمی باید بتواند نقش خود را در تربیت شاگردان امام صادق(ع) و سربازانی برای گسترش مکتب امام زمان(عج) در جامعه امروزی که مورد تهاجم فرهنگی دشمن است و نیازهای فقهی و مذهبی متعدد دارد ایفا کند.
وی ادامه داد: نقش حوزه علمیه در تربیت طلاب فاضل و پراکنش آنها در جامعه برای گسترش علم، فقه و عرفان صحیح منطبق با ارزشهای دینی ضروری است. امیدواریم ایام دهه ولایت شروع مبارکی برای حوزه های علمیه و طلاب باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان و مشهد افتخار میزبانی مضجع شریف امام رضا(ع) را دارند. امامی همامی که عالم آل محمد است.

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *