مدیریت قوی لاریجانی باعث رای‌آوری بالای وزیران شد

یک عضو فراکسیون امید گفت: آقای روحانی برای کابینه دوازدهم یک “تیم” انتخاب کرده که دو هدف اساسی این تیم مسئله اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و نگاه مجلس این بود که چینش اعضا و شاکله اصلی تیم تغییر نکند تا خللی در اهداف دولت بوجود نیاید.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی اظهار داشت: رئیس جمهور در چینش کابینه افرادی را انتخاب کرده که بتوانند به چند عامل اساسی و هدف مهم که مشکلات حوزه اشتغال، اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، برسند و نمایندگان مجلس پس از ارزیابی برنامه های وزرا و گفت‌وگو با آن ها به این نتیجه رسیدند که چنانچه بخواهیم چینش وزرا را تغییر دهیم و افراد جدیدی را به آن اضافه کنیم ممکن است بخش عمده ای از اهداف آقای روحانی محقق نشود.

وی تصریح کرد: انصافا مجلس در رای به وزرای کابینه پیشنهادی رییس جمهور سنگ تمام گذاشت و بعضی از وزرای پیشنهادی می‌توانستند رای کمتری بگیرند اما باتوجه به همان نگاه و نقش بسیار موثر آقای لاریجانی اکثر وزرا رای آوردند. رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: باتوجه به صحبت ها و رایزنی های سه فراکسیون اصلی مجلس و فراکسیون های فرعی مانند اهل تسنن می‌توانستیم حدس بزنیم که کدام وزرا رای کمتری خواهند آورد و پیش بینی می‌شد احتمالا سه یا چهار وزیر نتوانند رای اعتماد کسب کنند اما گفت‌وگوهای وزرا، صحبت های موافقین و مخالفین و سخنرانی شان در صحن باعث شد تا بتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین عملکرد آقای رحمانی فضلی در انتخابات ریاست جمهوری، خارج کردن کشور از فضای دوقطبی و فراهم کردن آرامش نسبی در کشور از دیگر عواملی بود که سبب اعتماد مجدد نمایندگان به ایشان شد.

رحیمی جهان آبادی در مورد عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای بیطرف جزء نیروهای خوب انقلاب هستند و متاثر شدیم که نتوانستند رای اعتماد مجلس را کسب کنند اما ضعف اساسی در عملکرد ایشان باعث چنین نتیجه ای شد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: همچنین آقای بیطرف عملکرد ضعیفی در صحن و جلسات فراکسیون ها و کمیسیون ها داشتند که باتوجه به توانایی هایشان می توانستند بهتر عمل کنند.

رحیمی جهان آبادی افزود: از طرف دیگر برخی استان ها که در دوران وزارت ایشان با ایجاد سد مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود با رایزنی های گسترده تلاش کردند تا از آرای سبد رای آقای بیطرف کاسته شود.
 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *