تکمیل 110کیلومتر راه روستایی تا دو سال آینده

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی از اتمام روند ساخت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در نیشابور طی دو سال آینده خبرداد.

هاجر چنارانی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی در نیشابور گفت: برای راه‌های روستایی تا کنون اقداماتی انجام شده است. اما وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی با سفرهایی که به منطقه داشته اند، قول مساعدی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی را داده اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: نیشابور دارای حدود 110 کیلومتر راه روستایی قابل ساخت است و با اینکه این شهرستان 500 روستا دارد؛ هنوز راه برخی روستاها با جمعیت بیشتر از 50 خانوار مشکل دارند و در مجموع باید 110 کیلومتر راه روستایی در نیشابور و فیروزه ساخته شود.

وی افزود: از وزیر راه و شهرسازی قول گرفته ایم که امسال 50 کیلومتر از این راه‌ها ساخته شده و سال آینده نیز 55 کیلومتر دیگر ساخته شود و سعی می‌کنیم در یک پروژه دو ساله تمام راه‌های روستایی این حوزه انتخابیه ساخته می‌شود.

چنارانی خاطرنشان کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی نیز قول داده اند که برای 50 کیلومتر روکش راه روستایی و بین شهری و بهسازی جاده‌ها قیر به نیشابور اختصاص یابد و در آینده نیز مجددا سهمیه‌ای در اختیار این شهر قرار دهند.

 

تعریض جاده‌های نیشابور به سمت؛ کاشمر، تربت‌حیدریه و قوچان

وی خاطرنشان کرد: دستور بهسازی جاده باغرود نیشابور نیز اخذ شده و به زودی کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس دهم همچنین در باره تعریض جاده‌های بین شهری نیشابور گفت: اصلاح تعدادی از محورها و جاده‌های پر خطر بین شهری که به عنوان قتلگاه مردم نیشابور شناخته می‌شد از اوایل ورود به مجلس پیگیری شد و درخواست اولیه ما از وزیر راه و شهرسازی اصلاح این مسیرها بود که دستور آن در چند نوبت صادر شده است.

وی تاکید کرد: تعریض جاده‌های نیشابور- کاشمر، نیشابور- تربت حیدریه و نیشابور- قوچان درخواست و مطالبه جدی مردم است و با توجه به اینکه این جاده‌ها جزء راههای مواصلاتی اصلی است و مردم این شهرستان‌ها به دلیل اشتراکات فرهنگی مراودات بسیاری با یکدیگر دارند با همکاری نمایندگان حوزه‌های انتخابیه این شهرستان‌ها را موضوع را پیگیری کرده و بر اجرای هر چه سریع تر این پروژه اصرار داریم.

 

خارج شدن سرولایت از بن‌بست

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با باین اینکه سالیان سال است که نیشابور به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی منطقه محسوب می‌شود،خاطرنشان کرد: یکی از این محورها،محور بام – چکنه است که 15 تا 20 کیلومتر آن در نیشابور قرار دارد؛ ولی قسمت مهم این شاهراه بزرگ تا قوچان تعریف نشده است از این رو از محور دوغایی تا چکنه طی پروژه دیگری تعریف شده و کارهای نقشه سازی آن انجام شده است و پیمانکار آن بزودی معرفی خواهد شد تا کار ساخت آن انجام شود که با این اقدام، بخش سرولایت نیشابور از بن بست خارج می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *