متولیان و نهادهای حاکمیتی سعۀ صدر بیشتری داشته باشند

فرماندار مشهد اظهار داشت: هنوز در کشور احزاب و فعالیت‌های حزبی دچار مشکل هستند و این دلایل متعددی دارد؛ به‌طوریکه متأسفانه حتی گاهی فعالیت حزبی برای افراد هزینه دارد و حساسیت‌هایی ایجاد می‌شود که بعضاً منجر به پرونده‌سازی برای افراد می‌شود و بعد همین افراد در انتخابات مختلف ممکن است ردصلاحیت شوند.

به گزارش دفتر روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی ایران-خراسان رضوی، محمدرحیم نوروزیان در دیدار با جمعی از اعضای شورا و مسئولان دفاتر استانی حزب کارگزاران سازندگی ایران-خراسان رضوی به‌مناسبت هفته دولت در روز پنجشنبه و در محل فرمانداری، گفت: لازم است اهمیت کار حزبی درجامعه تبیین شود و باید احزاب ملاحظات و اقتضائاتی را رعایت کنند و هم متولیان و نهادهای حاکمیتی سعۀ صدر بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات موثر حزب کارگزاران سازندگی استان و بعضی احزاب دیگر، افزود: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های سیاسی و آموزشی است که بسیار لازم و مؤثر است. فرماندار مشهد ابراز داشت: تا فضای سیاسی یک کشور باز نشود، اگر همۀ امکانات دنیا را نیز داشته باشد، اتفاقی نمی‌افتد. اهمیت وجود مخالف و منتقد درحدی است که امروزه برخی کشورها در دنیا حتی پول نیز به مخالفین می‌پردازند تا صحبت‌هایشان را بکنند.

نوروزیان با بیان اینکه از احزاب توقع داریم از ظرفیت‌ها و امکانات محدود خود استفاده نمایند، افزود: به‌عنوان مثال با حفظ احترام بدون ایجاد تنش، نسبت به مسائل و رخدادهای مختلف و مهم و دیدگاهها و نظرات جریانات و شخصیت‌های گوناگون اظهارنظر کنند؛ تا باب نقد و گفتگو باز بماند و فضا بسته نشود و از انسداد سیاسی جلوگیری گردد و بنظرم در این مورد درمشهد مقداری خلاء وجود دارد.

وی ادامه داد: نباید به احزاب نگاه تزیینی داشت. هرچه احزابی فعال و درست داشته باشیم، شفافیت در جامعه بیشتر خواهد شد. ما از شفاف‌سازی زیان نخواهیم دید. نوروزیان با اشاره به بازه زمانی شمارش نتایج انتخابات پیشین گفت: بنده حتی در فرمانداری موافقم قوانین اجازه دهند در شب و روز انتخابات فعالیت‌هایمان را مانیتورینگ کنیم. مثلا مردم اتاق تجمیع آرا را درنقاط مختلف شهر در مانیتورها مشاهده کنند. این اعتماد و آرامش بیشتر و کاهش هزینه‌های مختلف سیاسی-اجتماعی را همراه خواهد داشت.

وی در انتها خاطر نشان کرد: کلانشهر مذهبی مشهد مقدس به‌رغم تلاشها و زحماتی که تاکنون برای آن کشیده شده، با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. بایستی اولاً اجماع ملی برای توجه خاص به مشهد حاصل آید؛ در ثانی ساختارهای اداری مشهد باید به‌روز و متناسب‌سازی شود که در این راستا احزاب می‌توانند این موارد را به‌عنوان مطالبه دنبال نمایند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *