تقویت احزاب و سمن ها لازمه جامعه مدنی است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه احزاب و سازمان های مردم نهاد از لوازم اصلی یک جامعه مدنی است.

احمد قربانی روز جمعه در نخستین نشست از سلسله جلسات آموزشی جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان خراسان رضوی با عنوان ‘استمرار امید در جاده اصلاح' افزود: در حوزه تقویت سمن ها و تشکل های مردم نهاد اقدامات خوبی از دولت یازدهم آغاز شده و در عرصه سیاسی هم خانه احزاب در این استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: برای استمرار و پایداری موفقیتها نیازمند کارهای اثباتی، ایجابی، حزبی و تشکیلاتی هستیم از این رو تعامل و ارتباط و گفت و گو بین تشکل ها و احزاب سیاسی ضروری است.

وی گفت: در دولت دوازدهم این فرصت برای تقویت این حوزه فراهم است و باید از این شرایط و فرصت مطلوب بهره درست گرفته شود.
قربانی با بیان اینکه فعالیت تشکیلاتی و منسجم اثر مطلوب در پی دارد افزود: خراسان رضوی و مشهدالرضا (ع) به دلیل ویژگی های خاص بیش از سایر نقاط نیازمند کار تشکیلاتی است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید به سیاست به مثابه علم نگریست و همانگونه که دستاوردهای علمی پس از تایید، ثبت شده و مورد استفاده قرار می گیرند، در عرصه سیاست نیز باید تجربیات دیگران مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

ناصر آملی با بیان اینکه بعد از انقلاب مشروطه بارها تجربه هایی از این دست را تکرار کرده ایم، ابراز امیدواری کرد در دوران اخیر نتیجه شیرین از این مقاومت اصلاح طلبانه، مداراجو و قانونی گرفته شود و مردم دوباره بر اثر هیجانات، مسیرهای شکست خورده قبلی را طی نکنند.

وی افزود: در انتخابات اخیر مردم ما دست به یک انتخاب آگاهانه زدند و در مقابل وعده های گزاف مالی مقاومت کردند که این امر در عرصه سیاسی کشور اتفاق نادری است.

وی اظهار کرد: امید به عقلانیت در عرصه سیاسی را باید استمرار بخشیم.

آملی گفت: توسعه سیاسی تعبیر دیگر از دموکراسی خواهی است و در این راستا گفت و گو از جمله ضرورت هاست حال آنکه تن ندادن به گفت و گو یک انفعال متکبرانه و طاغوتی است.

وی افزود: کسی که خود را بی نیاز از گفت و گو می داند، در واقع خود را برتر می داند و این خود منشا دشمنی است.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های دولت دکتر روحانی آن است که معتقد است گفت و گو را قبل از رسیدن به خط قرمز باید انجام داد اما ما همواره اجازه داده ایم یک موضوع به نهایت حد بحران خود برسد و سپس وارد عمل و گفت و گو شویم در حالی که پیشگیری مهم تر از علاج بعد از وقوع است.

در این مراسم از برخی فعالان ستاد انتخاباتی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در این استان قدردانی شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *