فرصت برابر برای نیروهای شایسته اهل سنت فراهم شود

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به شایسته سالاری و ایجاد فرصت برابر برای نیروهای شایسته زنان و اهل سنت تاکید کرد.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی اظهار کرد: ما نباید ملت را مرزبندی مذهبی و جنسیتی کنیم بلکه شایستگان باید در جایگاهی که شایستگی آن را دارند حاضر شوند و فرصت برابر برای آنها در توزیع قدرت، ثروت و موقعیت قائل شویم نه اینکه عده‌ای را به دلیل مذهب یا جنسیت خاصی تعلق دارند از حضور در یک موقعیت خاص منع کنیم.

وی افزود: من به سهم خواهی قومی، مذهبی و جنسی در کشور اعتقادی ندارم، اما معتقدم دموکراسی در کشور باید به شکلی نهادینه شود که هر انسانی به صرف انسان بودن و داشتن شایستگی بتواند از موقعیت مناسب برخوردار شود. ما سهم اهل سنت، اقوام و زنان را از دولت نمی خواهیم، بلکه می‌خواهیم دموکراسی حاکم شود و رئیس جمهور قانون اساسی را اجرا کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس یادآور شد: در قانون اساسی آمده که افراد به واسطه قومیت، نژاد، جنسیت و زبان نباید بینشان تبعیض باشد. آیا در بین میلیون‌ها زن و میلیون‌ها اهل سنت یک نفر شایسته وزارت نبود؟ این که از ملاحظاتی صحبت می‌شود باید توجه داشت که اگر بخواهیم به ملاحظات بپردازیم شاید در زمان انتخابات هم نباید به آقای روحانی رای می دادیم. رئیس جمهور هم می داند که مردم، اهل سنت و زنان فشارها را تحمل کردند و به ایشان رای دادند و حالا وقت آن است که ایشان به رای مردم پاسخ دهد.

رحیمی با بیان اینکه عدم معرفی وزیر زن و وزیر اهل سنت نقض قانون اساسی است، تصریح کرد این که در یک استان برای گذاشتن رئیس یک اداره عادی از اهل سنت مشکل وجود داشته باشد نقض آشکار قانون اساسی است که به دلایل مذهبی فردی که شایستگی لازم را دارد از حضور در موقعیتی منع شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در پایان شایسته سالاری را پایه و اساس دموکراسی عنوان و خاطر نشان کرد: دموکراسی در کشور شکل نمی گیرد مگر اینکه به شایسته‌ها فرصت رشد بدهیم.

 

شایعه دخالت سیا در یازده سپتامبر برای کتمان شکست آمریکا از القاعده

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا همواره منافع ثابتی دارد که شامل تسلط بر شریان های انرژی و حفظ متحدین غرب در جهان به ویژه خاور دور ، خاورمیانه ، آمریکای لاتین و اروپای شرقی است.

وی در ادامه افزود: حفظ جایگاه آمریکا در نظام جامعه بین الملل اصلی تری مسئولیت روسای جمهوری آمریکا است و تنها شیوه نرم دموکرات ها با خشک جمهوری خواهان دارای تفاوت است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: دونالد ترامپ براساس الگوی رویکردی روسای جمهوری آمریکا رفتار می کند اما مشکل وی اینجاست که درک درستی از ساختار تصمیم گیری در حکومت ایالات متحده و نظام بین الملل ندارد.

وی بیان داشت: بی تجربگی رئیس جمهوری آمریکا برای واشنگتن هزینه ساز شده است اما ساختار حکومتی تلاش می کند کاخ سفید را به ریل اصلی بازگرداند.

رحیمی جهان آبادی ضمن پیش کشیدن سالگرد حمله تروریستی یازدهم سپتامبر گفت: واقعیت این است که بزرگ ترین حمله تروریستی تاریخ آمریکا توسط 14 تبعه سعودی و 5 شهروند مصری عضو گروه القاعده انجام گرفت.

وی بیان داشت: تا امروز هیچ مستندی منتشر نشده است که عملیات یازدهم سپتامبر توسط سازمان های جاسوسی آمریکا انجام گرفته باشد.

این نماینده مجلس دهم گفت: واشنگتن تلاش می کند این فکر را ترویج کند که عملیات القاعده تحت نظارت سازمان سیا انجام گرفته و هیچ کس خارج از دایره قدرت در ایالات متحده نمی توانسته چنین اقدامی در آن ابعد کشنده عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: واقعیت اینجاست که ابرقدرتی آمریکا در یازدهم سپتامبر 2001توسط تروریست های القاعده فروریخت اما واشنگتن از این شکست یک پیروزی برای منافع ملی ایالات متحده ساخت.

رحیمی جهان آبادی گفت: اگرچه برج های دوقلو فروریخت اما آمریکایی ها دو کشور عراق و افغانستان را در قلب خاورمیانه تسخیر کردند و امروز از همین دو نقطه برای افزایش قدرت بهره می گیرد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *