سیاست دولت دوازدهم، مشارکت مردم در امور جامعه

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت های یازدهم و دوازدهم بر محوریت گسترش مشارکت نظام مند مردم خصوصا زنان و جوانان در فعالیت های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی استوار بوده و هست. سید جواد حسینی عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از بانوان مشهدی افزود: توسعه تمام ساحتی جامعه اعم از سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی ، احتماعی و غیره در گروه رشد جوانان  و زنان است و افزایش مشارکت زنان و جوانان در امور مختلف اولویت کار دولت دوازدهم است.
حسینی گفت: در دولت دوازدهم 30 درصد از سطوح عالی مدیریتی در بدنه دولت به زنان واگذار  خواهد شد تا بتوان از توانمندی جمعیت 40 میلیونی زنان کشور بهره مطلوب برد
معاون استاندار با بیان اینکه رویکرد دولت توسعه مشارکت های نظام مند مردم در تمشیت امور، حل مشکلات وتوسعه تشکل های مردم نهاد است، افزود: به همین دلیل در استان و در دولت تدبیر و امید 74 درصد تشکل های مردمی افزایش یافته است، خانه احزاب، خانه تشکل های غیردولتی، خانه جوان راه اندازی شده است  و در 28 شهرستان استان پارلمان مشورتی راه اندازی شده  است.
حسینی تصریح کرد: تحقق مشارکت زنان در امر توسعه نیاز به ساختار و ستادینه سازی دارد و پارلمان مشورتی زنان ساختاری جهت تحقق مشارکت بانوان است.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی  در ادامه گفت: یکی از خلاءهای موجود در جامعه این است که گردش نسلی مدیریتی را به خوبی محقق نکرده ایم که باید این امر را پذیرفت که جریان جانشین سازی و جانشین پروری برای مدیریت جامعه، آنگونه که شایسته و بایسته است شکل نگرفته است.
وی افزود: یکی از کارکردهای آشکار پارلمان مشورتی زنان توسعه مشارکت نظام مند زنان در امور جامعه است و  کارکرد  پنهان مناسب پارلمان مشورتی زنان استان، شناخت توانمندی های زنان، جانشین سازی و مدیر پروری است تا از این طریق  بتوان از ظرفیت بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی استفاده شایسته را برد.
معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه مقدس ترین فعالیت ها،  فعالیت سیاسی است گفت: سیاست مهمترین قلمروی اثر گذار بر زندگی انسان ها است و در دنیا و آخرت انسان تاثیر محسوسی دارد و باید توجه داشت که چه در سیاست دخالت کنیم و چه نکنیم سیاست در زندگی ما اثر گذار است  و امر  سیاست و حکومت راهی برای گذران امور مردم در تمامی عرصه هاست.
وی تصریح کرد: اگر انسان هایی پیدا شوند که با نگاه اصلاح امور به سیاست بپردازند کار آنان را می توان کاری اثر گذار و  جهاد سیاسی دانست

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *