بلوکه 1.5 میلیارد تومانی پول شهرداری به جهت بهره‌بردای خلاف ضوابط از جایگاه‌های CNG

رئیس اتحادیه جایگاه داران CNG خراسان رضوی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از جایگاه‌های CNG توسط صندوق ذخیره کارکنان شهرداری مشهد بدون رعایت ضوابط قانونی بوده، گفت: شرکت نفت 10 درصد پول جایگاه‌ها را که بابت کسر رعایت ضوابط فنی است و در قبوض گاز بلوکه می‌شود، در اختیار گرفته و به همین دلیل این مبلغ به شهرداری برگشت داده نشده است.

محسن رضوی‌راد افزود: شهرداری مشهد اجازه اینکه  خود  از جایگاه CNG بهره‌برداری کند را ندارد و مجوز چنین کاری هم ندارد.

وی عنوان کرد: در کشور باید جایگاه‌ها توسط شرکت‌های بهره‌برداری مجاز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این موضوع را شرکت نفت مکرر اعلام کرده اما با تغییر و تحولاتی که اتفاق افتاده و شورای شهر عوض شده، اعضای جدید در حال کارشناسی طرح‌هایی هستند تا این جایگاه‌ها به شرکت‌های بهره‌بردار مجاز واگذار شود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران CNG خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین صندوق ذخیره کارکنان شهرداری بدون برگزاری هیچ مزایده و مناقصه‌ای با قیمت بسیار پایین، به میزان یک‌پنجم قیمت پیشنهادی شرکت‌های خصوصی، بهره‌برداری کل جایگاه‌های CNG رادر اختیار گرفت. علاوه بر اینکه بحث‌ قانونی رعایت نشده بود حتی شرایط مالی‌ آن نیز به ضرر شهرداری بود.

 

احداث جایگاه‌های توزیع بنزین تک‌سکویی در مشهد

وی در ادامه گفت: شاید شورای جدید بتواند یک تصمیم درستی برای این قضیه بگیرد چون به خاطر این بی‌قانونی که شده، شرکت نفت 10 درصد پول جایگاه‌ها را که بابت کسر رعایت ضوابط فنی است و در قبوض گاز بلوکه می‌شود، در اختیار گرفته و به همین دلیل این مبلغ به شهرداری برگشت داده نشده است. یعنی علاوه بر اینکه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری آن قیمت بسیار پایین یک‌پنجم پیشنهادی پیمانکاران خصوصی را برای در اختیار گرفتن جایگاه‌ها پیشنهاد داده، این رقمی که حدود 1.5 میلیارد تومان است نیز به جهت آن تخلفی که کرده‌اند، به شهرداری برنگشته است.

رضوی‌راد با اشاره به مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر احداث جایگاه‌های توزیع بنزین تک سویی در مشهد خاطرنشان کرد: جایگاه‌های تک‌نازله باید توسط شرکت‌هایی که صاحب برند هستند و توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تایید شده‌، احداث شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *