دانلود نرم افزار جعلي موجب سرقت اطلاعات شد!

از چند روز پیش در پي مراجعات مكرر تعدادي از شهروندان مبني بر ارسال پيامك هاي توهين آميز از سوي گوشي تلفن همراه اين عزيزان به افرادي ناشناس رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به این موضوع افزود: با توجه به بررسي گوشي مراجعين به پليس فتا استان و تحقيقات بعمل آمده مشخص شد برخي از نرم افزارهاي نصب شده روي گوشي هوشمند مراجعين جعلي بوده و با شگردي نوين از افراد مي خواهد تا با نصب مجدد يا بروز رساني برخي نرم افزارهاي مورد نياز گوشي هوشمند ، از قابليت جديد اين نرم افزارها مانند بازار و يا موبوگرام و … بهره جويند.

اين مقام انتظامي در خصوص نحوه كار اين جاسوس افزار توضيح داد: پس از دانلود و نصب نرم افزاري خاص توسط قرباني، نرم افزار مربوطه  بدون اينكه صاحب گوشي مطلع باشد ، با در اختيار گرفتن برنامه هاي گوشي از جمله ارسال و دريافت پيامك ، شماره هاي تماس ومخاطبين و …،  اقدام به سرقت اطلاعات و يا انجام اعمالي بدون اختيار صاحب گوشي مي‌کند.

سرهنگ جهانشيري در رابطه با نصب ناخواسته جاسوس افزار بروي گوشي تعدادي ازمراجعين يا قربانيان به پليس فتا استان افزود: در تمام موارد بررسي شده مشخص شد قربانيان به طور يكسان با دانلود نرم افزار از سايت هاي نامعتبر مورد نفوذ قرار گرفته و با دانلود از اين سايت ها و نصب نرم افزارهاي جعلي به جاي نرم افزار اصلي، مورد جاسوسي واقع شده اند.

 

اما منفعت كلاهبردار از در اختيار گرفتن و جاسوسي از قرباني در چيست؟

رييس پليس فتا استان بیان کرد: سودجويان وكلاهبرداران فضاي سايبري از بانك هاي اطلاعاتي گردآوري شده و جاسوسي از افراد منبع درآمد ايجاد كرده و در برخي موارد مشاهده شده است از طرف قرباني به فرد ديگري پيامك ارسال شده و يا حتي به قرباني پيشنهاد مي شود براي خلاصي از بدافزار مربوطه به سايت هاي هدف مراجعه و به اين شكل موجب افزايش بازديد يا تعداد اعضاي خود گردند و بدين طريق راهي براي كسب منفعت مالي ايجاد نموده اند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: عاملين انتشار جاسوس افزار ها و بدافزارهاي رايانه‌اي تحت هر عنواني مورد تعقيب پليس فتا خواهند بود و پليس فتا به ضرس قاطع با مجرمين فضاي سايبري و افرادي كه سعي بر برهم زدن آرامش و امنيت رواني ساير كاربران را دارند برخورد غيرقابل اغماضي را خواهد داشت .

سرهنگ جهانشيري براي پيشگيري از وقوع مجدد و شيوع اين جاسوس افزار در بين كاربران  نيز توصيه كرد: كاربران گرامي از دانلود نرم افزارهاي مورد نياز خود از سايت هاي ناشناس ، نا امن و شبكه هاي اجتماعي خودداري نموده و با نصب آنتي ويروس بروز شده از حريم خصوصي خود محافظت بعمل آورند.

ضمناً سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكي  www.cyberpolice.ir   آماده دريافت گزارشات مردمي و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامي بوده و همچنين كاربران گرامي مي توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاي سايبري را از اين سايت دريافت نمايند ضمنا شماره تماس 2183918 به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به سوالات شهروندان در سراسر استان خراسان رضوي است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *