حمایت از سرمایه‌گذاران نقش بسزایی در تحقق «اقتصاد مقاومتی» دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: باید برای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از همه ظرفیت‌های موجود در سطح استان استفاده کرد و در این راستا حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی نقش بسزایی در اشتغال دارد.

علی‌رضا رشیدیان روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تایباد افزود: امسال با توجه به هدف گذاری صورت گرفته، ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی پیش بینی شده و ظرف 6 ماه گذشته روند اجرای این امر مثبت بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پروژه‌های مولد اشتغال در استان پیشرفت بالایی دارند و همین مهم نیز باعث تحقق برنامه‌های اشتغالزایی می‌شود.

رشیدیان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و دستگاه‌های متولی نیز باید در این زمینه برنامه‌های حمایتی خود را ارائه کنند.

وی به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران و روستائیان اشاره و بیان کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار مناطق روستایی باید از این امکان، استفاه کرد.

استاندار خراسان رضوی، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در برنامه‌های اشتغالزا را در به حرکت درآوردن چرخه تولید و رونق اشتغال، بسیار موثر دانست.

رشیدیان گفت: روستائیان و مرزنشینان نقش بسزایی در امنیت پایدار مناطق دارند که باید در این زمینه نیز به آن‌ها در جای جای استان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی به جایگاه گذرگاه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: دوغارون یکی از مهمترین معبرهای رسمی کشور و پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه است.

استاندار خراسان رضوی افزود: مرز دوغارون یک معبر صادراتی برای جمهوری اسلامی ایران است لذا باید با رونق و شکوفایی بیش از پیش آن و استفاده از ظرفیت‌های موجود، کارکرد آن در چرخه اقتصاد استان و کشور دوچندان شود.

رشیدیان ادامه داد: 58 درصد کالاهای صادراتی استان از مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود که نشانگر جایگاه ویژه آن است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *