تامین اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ساماندهی آب‌های مرزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی به دولت برای آب‌های مرزی در حال تامین است و در چارچوب برنامه‌ای که برای تامین منابع برای صندوق ملی حرکت می‌کنیم، منابع را دریافت و پروژه‌ها را اجرا می‌کنیم.

محسن بختیار صبح جمعه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی 17 پروژه آب و فاضلاب مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین آب و فاضلاب مشهد افزود: برنامه‌های ما برای تامین آب و فاضلاب مشهد بسیار مفصل است چراکه در این استان و شهر با محدودیت‌های جدی در حوزه تامین آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: همینطور باید تلاش کرد با برنامه‌ریزی دقیق منابع آبی سطحی و زیرزمینی محدود را به نحو احسن مورد استفاده قرار داد.

بختیار با بیان اینکه برنامه‌های ما در آینده در چارچوب فعالیت‌های دولت دوازدهم مبتنی بر توجه ویژه به حوزه نرم‌افزاری است، گفت: در حقیقت هدف ما این است که زمینه ارتقای کمی و کیفی منابع آب کشور و خدمت‌رسانی به مردم بهتر از گذشته فراهم شود لذا در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی با شدت بیشتری فعالیت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو عنوان کرد: توجه به برنامه‌های زیست‌محیطی و افزایش راندمان و بهره‌وری منابع آبی از دیگر برنامه‌های نرم‌افزاری دولت در این دوره خواهد بود.

بختیار در خصوص اینکه اعتباراتی از طریق صندوق توسعه ملی برای ساماندهی آب‌های مرزی به دولت اعطا شده است، عنوان کرد: هم‌اکنون این اعتبارات در حال تامین است و در چارچوب برنامه‌های دولت که برای مدیریت آب‌های مرزی استفاده خواهد شد و در حال حاضر نیز پروژه‌های این ساماندهی در حال اجراست.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب مشهد گفت: این طرح نیز در حال پیگیری است و مطالعات آن نیز انجام می‌شود که باید نتیجه این مطالعات به کجا می‌رسد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *