مشارکت همگانی برای شهر بدون تصادف

معاون دادستان و رییس کار گروه تصادفات گفت: همه ما در برابر سرنوشت یکدیگر مسئول هستیم و در زندگی اجتماعی نمی‌توان به رفتارهای خودمان بی تفاوت باشیم.

سیدهادی شریعت‌یار افزود: آثار رفتار فرد در اجتماع محدود به همان فرد نمیشود و دیگران را هم در بر می‌گیرد و در گیر می‌کند،مثلا راننده ای که می‌گوید من می‌خواهم آهسته‌تر از سرعت مجاز تعریف شده در یک لاین حرکت کنم خودش باعث اختلال در تردد و کندی ترافیک می‌شود که همه افراد پشت سر او هم به علت این رفتار کاملا شخصی او بدون اراده و حتی بر خلاف میل خودشان باید تحت تاثیر رفتار او رانندگی کنند و در ترافیک بمانند.

وی بیان کرد: در دو حادثه اخیر آتش سوزی دو برج کشور که رفتار در یک طبقه باعث حریق چندین طبقه دیگر شد.پس به همین دلایل ما در برابر رفتارهای یکدیگر مسئولیمبنابراین  از همه شما هموطنان عزیز تقاضا می‌شود، با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به رفتارهای اجتمای دیگران به خصوص در حوزه مربوط به راهنمایی و رانندگی توجه کنید و در صورت امکان تذکر بدهید .

رییس کارگروه پیشگیری از تصادفات خاطرنشان کرد: همچنین تمامی شهروندان می‌توانند با تهیه مستنداتی مثل عکس و فیلم به کمپین شهر بدون تصادف ارسال کنند تا از این طریق اقدام لازم انجام شود و متخلفان همیشه چشم های ناظر و مسئول شهر را احساس کنند تا مجالی برای تخلف و به خطر انداختن جان دیگران پیدا نکنند. این همان عمل به تکلیف زیبای شرعی امر به معروف و نهی از منکر است و چیزی متفاوت از لاتجسسو که ضامن بقا و سلامت زندگی اجتماعی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *