باید گفت‌وگوهای بین‌المللی خود را افزایش دهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت : سیاست خارجه دولت دوازدهم باید تداوم سیاست خارجه دولت یازدهم حتی با قدرت بیشتر باشد.

دکتر مهدی نجف‌زاده اظهار کرد: بسیاری از متفکران روابط بین الملل می‌گویند محیط سیاست خارجی یک کشور ادامهٔ سیاست داخلی آن کشور است و به این معناست که ما دو روی یک سکه هستیم و سیاست داخلی و خارجی نمی‌تواند از هم جدا باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در وضعیتی که دنیا و منطقه چندان آرام نیست، باید این را در نظر داشت که آگاهانه با رفتار علمی نوع سیاست خارجی را تجویزکنیم تا انسجام ملی‌مان حفظ شود، بیان کرد: باید گفت‌وگوهای بین‌المللی و قدرت ملی خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که فضای بین المللی را برای تقویت ایران مساعد کنیم تا کشورمان بتواند منافع ملی خود را در دنیایی که آرام نیست، حفظ کند، سیاست خارجه دولت دوازدهم باید تداوم سیاست خارجه دولت یازدهم حتی با قدرت بیشتر باشد.

این استاد علوم سیاسی اظهار کرد: گروه‌هایی در داخل که مخالف با سیاست خارجی دولت هستند در نظر داشته باشند که ایران کشوری است که در محیط بین‌الملل نقش بسیار ویژه‌ای دارد و کشور ایران باید وارد گفت‌وگوهای دراز مدت شود و نمی‌تواند حالت انزوا به خودش بگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی خاطر نشان کرد: چشم اندازی که در دراز مدت دولت یازدهم داشت اگر در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند و با قدرت بیشتری پیش رود ما وضعیت بهتری در منطقه و در محیط بین‌الملل خواهیم داشت و در عین حال خواهیم توانست بخشی از مشکلات داخلی  از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی را با مدیریت بهتر و در یک محیط آرام فضای بین المللی حل و فصل کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *