کیفیت تحصیلی را به هر بهایی حفظ کرده‌ایم

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: شعار دانشگاه؛ کیفیت است و ما توانستیم کیفیت را به هر بهایی حفظ کنیم و کسانی که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند می‌دانند که در هر جایی این مدرک را ارائه دهند فردی سخت کوش به شمار می‌روند.

محمدعلی داوریار با توجه به آغاز ثبت نام دانشگاه پیام نور در گفت و گویی با خبرنگار اتفاقیه درباره مزایای تحصیل در پیام نور افزود: در این دانشگاه سیستم امتحانی یکسانی دارد و استاد تنها 6نمره را در اختیار دارد و این یکی از ویژگی‌هایی است که تحصیل درس را جدی‌تر می‌کند و فارغ التحصیلان پیام نور در آزمون‌های رقابتی کشوری همیشه موفق‌تر بوده‌اند.

وی بیان کرد: در ارتباط با جذب دانشجو که در آزمون سراسری اعلام شده است و چه بدون آزمون که سه روز پیش آغاز شده است و همان طور که مستحضرید بزرگترین دانشگاه از لحاظ جمعیت و وسعت است. توفیقی برای ماست که به اقشار فرهیخته‌ای خدمت می‌کنیم که از لحاظ دسترسی به آموزش عالی در مضیقه هستند و یا مدیر، خانه دار و .. هستند .

این عضو کانون وکلای خراسان رضوی با بیان اینکه این دانشگاه سیستم نیمه حضوری ندارد و الزامی برای حضور در کلاس برای دانشجو نیست، تصریح کرد: هر کسی که این توان را در خودش می‌بیند که در خانه درس بخواند و در پایان ترم آزمون بدهد می‌تواند دانشجوی پیام نور باشد.

داوریار از تفاوت پیام نور با دیگر دانشگاه‌ها گفت: حضور دانشجو الزامی نیست در حالی که برای هیئت علمی حضور در کلاس با هر تعداد دانشجو الزامی است حتی با یک دانشجو و در طول ترم باید برای کلاس‌های رفع اشکال حاضر شود و ناگفته نماند در سال 95 بالغ بر سی درصد پذیرفته شدگان ارشد و دکتری، فارغ التحصیلان پیام نور بوده‌اند.

وی با اشاره به تجهیزات فنی دانشگاه، گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر این دانشگاه غیر حضوری در رشته‌های فنی این است که کارگاه و ابزار آزمایشگاهی دارد که این تجهیزات در دانشگاه‌های مشهد و همچنین در استان‌های همجوار وجود ندارد.

عضو شورای دانشگاه پیام نور کشور ویژگی شاخص این دانشگاه را حق انتخاب دانشجو برای محل آزمون عنوان کرد و افزود: در ترم گذشته بالغ بر چند صد نفر در شهرهای دیگر داشتیم که محل امتحانات پایان ترم را مشهد انتخاب کرده بودند.

این حقوقدان ابراز کرد: از ترم تحصیلی آینده، دانشکده حقوق را راه‌اندازی می‌کنیم که اولین و تنها دانشکده حقوق در سطح دانشگاه‌های پیام نور کشور است.

وی ادامه داد: در پیام نور تحصیل همزمان در دو رشته فراهم شده. اینها امتیازاتی است که این دانشگاه دارد و در باب شهریه، کمترین شهریه و حتی یک سوم شهریه بعضی از دانشگاه‌ها را داریم که حتی تسهیلاتی را برای آنان در نظر گرفته ایم و در حال حاضر پذیرش ناحیه‌ای می‌باشد که در دفترچه قید شده است بدین معنی که اگر فردی در خراسان شمالی است ،حال این امکان وجود دارد که خراسان رضوی را برای تحصیل انتخاب کند.

داوریار از برنامه‌های فوق برنامه دانشگاه همانند جشن ازدواج دانشجویی، جشن فارغ التحصیلی و.. ، گفت و افزود: بنده معمولا یک روز در هفته در طول ترم در خدمت مراجعه کنندگان محترم هستم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ما از همه عزیزان طالب تحصیل و دانش استقبال می‌کنیم و مردم باید دانشگاه‌ها را مقایسه کنند و ببیند در کدام دانشگاه می‌توانند راحت‌تر تحصیل کنند و خواهشم این است افرادی که این دانشگاه را انتخاب می‌کنند باید به روز باشند و قوانین مربوطه را مطالعه کنند تا بتوانند بیشترین استفاده را کنند.

 

 

گزارشی از سید مهرداد امیر کلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *