کدام شهردار؟

سومین مرحله از انتخاب شهردار مشهد روز گذشته انجام شد و با رای اعضای منتخب شورای پنجم، 2 کاندید نهایی این پست حساس مشخص شدند.

این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این جلسه ، حمیدرضا مسعودی و وحید قربانی انصراف خود را اعلام کردند و تعداد کاندیداها به 4 نفر رسید و بعداز جلسه رای‌گیری نیز محمدرضا کلائی که با 11 رای نفر دوم جمع سه نفره بود انصراف خود را از ادامه حضور در فرایند انتخاب شهرار اعلام کرد. بدین ترتیب، غلامرضا انصاری با 13 رای و قاسم تقی‌زاده خامسی با 10 رای دوکاندید نهایی هستند که یک نفر از آن‌ها بعنوان شهردار آینده، به صندلی مدیریت شهری مشهد تکیه خواهد زد.

 

متن انصراف سه کاندید تصدی پست شهرداری مشهد را در ادامه می‌خوانید:

 

به امید شهری «شهروندمحور»

حمیدرضا مسعودی

اینجانب که سال های جوانی ام را در راه خدمت به صنعت نفت طی کرده و می کنم. بنا بر مصلحت دوستان پا به عرصه نوینی از عمر مدیریتی ام گذاشتم که توامان تجربه های تلخ و شیرینی را به همراه داشت . پا نهادن به عرصه سنجهای شورای شهر و افکار عمومی تجربه ارزشمندی بود که در خلال آن برآیندی از آنچه در جامعه ام می گذرد را بیش از پیش لمس کنم . بنا ندارم در این مقال از هجمه ها سخن برانم که می دانم “ره گم کردگانی چند ” در پی خودانگاری بودند، حال آنکه شرف و عزت اینجانب و معرفانم مکرم تر از این قیاس ها بود. ضمن سپاسگزاری از اعضای محترم شورای شهر، دلسوزان و نخبگان سیاسی شهر، و همه نیک اندیشان که با جان و دل در پی رساندن بار امانت مردم به منزلگه مقصود، مجال تجربه ای نوین را فراهم کردند، با توجه به محاسبات خودم از مجموعه شهری مشهد و همچنین رسیدن به اجماعی سرشار از خردورزی و ایثار و مهربانی، ضمن اعلام کناره گیری، تمام داشته ها و دریافت ها و برنامه های خود را برای شهر عزیزم مشهد به شورای محترم شهر میسپارم تا این راه پر فراز و نشیب به نحو صحیح و شایسته ادامه یابد. امیدوارم این فرزند کوچک تان بتواند چون همیشه پاسدار حقوق حقه ملت در پهندشت خلیج همیشه فارسی در حوزه نفت و انرژی باشد . از شورای محترم شهر مشهد که اینجانب را مفتخر به رای خویش کردند و تا این منزل پشتیبانم بودند سپاسگزارم و برای ایشان توفیق از درگاه احدیت و همیاری از امام مهربانی ها آرزومندم.

امید دارم که در پایان این وظیفه خطیر، شهری “شهروندمحور” و هوشمندانه تر داشته باشیم.

 

همدلی اصلاح‌طلبانه

وحید قربانی

ضمن تشکر از آن دوستان گرامی که عنایت فرمودند و با بالاترین رای اینجانب را مورد تفقد قرار دادید و با توجه به این حقیقت که شهر مشهد می تواند با مشارکت توان انسانهای خدوم و پتانسیل های مختلف در تمامی بخش ها راهبری گردد و شایسته مردمان شریف شهر امام رئوف تلاش و کوشش فراوان و همدلی اصلاح طلبانه تمامی دلسوزان می باشد .
اینجانب با احترام به توقع گروه های فراوانی از مردمان سطح استان که متقاضی تداوم خدمت اینجانب در سمت فعلی و همراهی با دولت محترم تدبیر و امید میباشد و نیز با اشراف به این واقعیت که آن شورای محترم اسلامی این ظرفیت و توان را دارد که با بهره گيري از پتانسیل های فراوان مدیریتی سطح استان و کشور مصداق مناسبی را برای شهرداری پایتخت معنوی ایران عزیز بیابند .
لذا درخواست می نمایم مراتب عذرخواهی اینجانب را از ادامه همراهی در فرایند تعيين شهردار بپذیرید و برای آن دوستان گرامی از خداوند متعال آرزوی توفیق بیشتر را خواهانم .

 

جوانان، آینده‌سازان مشهد

محمدرضا کلائی

خداوند منان را سپاسگزارم که این توفیق را نصیب اینجانب نمود تا در این مرحله از فرایند انتخاب شهردار مشهد مقدس به ارائه دیدگاههای خود درخصوص مسائل و مشکلات شهر و راهکارهای برون رفت از آن بپردازم. بدون شک اقبال شایسته تقدیر نخبگان و جوانان در مشارکت برای ارائه تصویر برجسته ای از شهر مشهد در آینده، در میانه رقابت جهانی برای کسب جایگاه شایسته در میان کلانشهرهای جهان و تبیین بایسته های نظری و عملی آن، فرصتی مغتنم برای تمرین هم اندیشی گسترده در نظام مشارکتی تصمیم گیری بود.
از ابتدای این راه همواره امیدمان به استقرار گفتمان پيشرفت شايسته و چشمگير شهر مشهد تا افق ١٤٠٠ و استقرار عدالت اجتماعي در آن بوده است و همچنان اين اميد را در دلمان زنده نگه ميداريم.
مردم مشهد در انتخابات اولویتهای خود را مطرح کردند و با تقدیم بالاترین رای اعتماد خود را به اصلاح طلبان و جوانان نشان دادند و اميدوارند كه اعضاي محترم شوراي شهر، اين فرصت را غنيمت شمرند و به اعتماد مردم وفادار بمانند و مطابق خواست آنها در انتخاب مسوولان حوزه های مختلف مديريت شهري، به نيروهاي جوان و با تخصص و با كفايت اعتماد كنند. جوانان مشهد سرمايه هاي شهر مشهد هستند و اگر مجالي جهت حضور نداشته باشند، چند سال آينده، شهرمان ، خالي از اين سرمايه ها و نيروهاي انساني جوان و با كفايت خواهد شد و علاوه بر اينكه انباشت سرمايه نخواهيم داشت، با فرار نخبگان از شهر، در مسير توسعه، رو به عقب حركت خواهيم نمود.
با تشکر از همه منتخبین محترم و سپاس مجدد و موکد از همه عزیزانی که در این راه یاور و همراه اینجانب بوده اند، با توجه به لزوم همگرایی در جریان اصلاح طلبی، که همواره خود را همراه این جریان می دانم، به نفع اجماع منتخبین شورای اسلامی شهر مشهد از کاندیداتوری شهرداری مشهد اعلام انصراف می نمایم. بدون شك تصميم منتخبين محترم آينده درخشاني براي شهر مقدس مشهد رقم خواهد زد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *