وام 200 میلیارد تومانی به شهرداری

در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر مشهد تصویب شد تا تسهیلات بانکی 200 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های جاری و عمرانی توسط شورای شهر به شهرداری پرداخت شود.

در این جلسه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نظریه کمیسیون را در خصوص این مصوبه قرائت کرد.

محمد سهیلی گفت: طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود تسهیلاتی تا سقف 200 میلیارد تومان از بانک‌های شهر و تجارت برای اجرای پروژه های عمرانی دریافت کند.

 

اختصاص یک میلیارد و 730 میلیون تومان به ستاد اربعین شهرداری

در نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیان شد تا به شهرداری مشهد اجازه داده شود از محل ردیف بودجه مصوب سال 1396، مبلغ یک میلیارد و730 میلیون تومان به همراه کمک های مردمی در ایام اربعین سال جاری در حوزه‌های خدمات شهری، حمل ونقل، اسکان و اعزام هزار نفر از کارکنان شهرداری و 200 دستگاه اتوبوس به کشور عراق برای خدمت به زائران در قالب کاروان خدام الحسین (ع) اقدام کنند.

همچنین در نظریه کمیسیون فرهنگی شورای شهر بر هزینه‌کرد به صورت متمرکز و از طریق ستاد اربعین شهرداری مشهد و ممنوعیت این کار توسط شهرداری‌های مناطق تاکید شده است.

در بند دیگری از نظریه کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف شده است پس از پایان این ماموریت حداکثر ظرف مدت دو ماه گزارش مالی و عملکرد ستاد اربعین شهرداری را به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه نماید.

 

تاکید شورای شهر بر کمک سه میلیارد تومانی به اردوگاه ثامن‌الائمه شهر حمیدیه

در ادامه جلسه مخالفت فرمانداری مشهد با مصوبه کمک سه میلیارد تومانی شورای شهر مشهد به سپاه امام رضا(ع) در رابطه با توسعه، مرمت و نگهداری اردوگاه فرهنگی و زیارتی ثامن الائمه شهر حمیدیه بیان شد و شورای شهر با استناد به آن‌که پادگان حمیدیه درمالکیت شهرداری مشهد می باشد و هزینه کرد شهرداری در پادگان حمیدیه به مثابه هزینه کرد در شهر مشهد است، بر مصوبه قبلی خود تاکید کردند .

در این خصوص رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: فرمانداری مشهد توصیه کرده است که درمصوبه یاد شده کمک به زیر ساخت های اردوگاه های راهیان نور استان خراسان رضوی قید شود .

 

افزایش 50 تومانی بهای بلیط اتوبوس در حومه مشهد از سه ماه دیگر

عضو شورای چهارم شهر مشهد در نشست علنی روز یکشنبه شورای شهر مشهد در جریان بررسی لایحه افزایش 50 تومانی بهای بلیت اتوبوس در حومه مشهد افزود: در مقابل این هزینه 130 میلیارد تومان از مبلغ مزبور به این سازمان برمی گردد.
حسن قدیری طرقی گفت: به طور میانگین هزینه هر تراکنش در حومه مشهد 3 هزار تومان است ولی 600 تا 700 تومان به صورت تراکنش از شهروندان اخد می شود.
این عضو شورای چهارم شهر مشهد ادامه داد: افزایش بهای خدمات باید با نظر کارشناسی اعمال شود و افزایش 50 تومانی برای هر تراکنش دردی از این سازمان دوا نمی کند لذا هر تراکنش باید دست کم صد تومان افزایش یابد.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی مشهد در خصوص این مصوبه گفت: افزایش بهای خدمات باید مطابق تورم و با شیب ملایم و منطقی انجام شود.
علی اصغر نخعی راد افزود: نمی‌توان به یک‌باره افزایش بهای بالا را عملی کرد، لذا پیشنهاد افزایش 100 تا 200 تومانی بهای خدمات در حومه مشهد ظلم به شهروندان و غیرمنطقی است.

در این نشست با رای موافق اعضای شورای شهر مشهد، نرخ بلیط اتوبوس در حومه مشهد 50 تومان افزایش یافت و مقرر شد این مصوبه از سه ماه دیگر اجرایی شود.

 

اختصاص 3 درصد عوارض ساخت و ساز به آموزش و پرورش
عضو شورای اسلامی مشهد در این باره گفت: هم اکنون در برخی مناطق شهری مانند منطقه 12 مشهد مشکل کمبود مدرسه وجود دارد.
فاطمه غیور با بیان اینکه فضای آموزشی از ضروریات هر شهر است افزود: باید 3 درصد عوارض ساخت و ساز برای ساخت مدرسه هزینه شود.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مشهد در این خصوص گفت: مشروعیت دریافت این عوارض باید از مجلس شورای اسلامی استعلام شود.
انیسه غفوری افزود: اگر مجلس تشخیص دهد این مبلغ باید از مردم دریافت شود، مجاز به دریافت آن خواهیم بود در غیر این صورت دریافت مبلغ مزبور برای این امر از محل عوارض پروانه‌های ساختمانی غیرقانونی است.
در این نشست مقرر شد پس از اخذ استفساریه از مجلس شورای اسلامی در زمینه قانونی بودن اخذ 3 درصد عوارض برای آموزش و پرورش از محل عوارض پروانه های ساختمانی، به شهرداری مشهد اجازه این کار داده شود.
هبه و بخشش بخشی از بدهی عوارض صدور پروانه مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه هفت شهرداری مشهد از دیگر مصوبات نشست علنی شورای اسلامی مشهد بود.

در ادامه این جلسه طرح 2 فوریتی بخشش یک واحد مسکونی حداقل 70 متر مربعی از واحدهای مسکونی شهرداری مشهد در خیابان رسالت یا معادل آن به یکی از کارگران خدمات شهری که حین کار در پی تصادف قطع نخاع شده بود، تصویب شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *