مسابقات ورزشی نقش موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولین محلی روز جمعه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سید کمال الدین حسینی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان در این مراسم گفت : استان خراسان رضوی با استان های دیگر کشور تفاوت دارد زیرا برنامه های این استان تقریبا چهار برابر استان‌های دیگر است و میزبانی این برنامه‌ها زحمات زیادی دارد که تاکنون با همکاری مناسب به بهترین نحو انجام شده و امیدواریم این دوره نیز زائران امام رضا از میزبانی رضایت داشته باشند.

وی تاکید کرد:  برنامه های ورزشی کارکرد های زیادی دارند و اثرات مطلوب برگزاری این مسابقات شامل افزایش تعاملات گرم، روابط اجتماعی و همکاری موثر است، همچنین امروزه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم و با افزایش فضا های ورزشی می‌توانیم این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

حسینی ادامه داد : مدرسه محوری در این مسابقات عامل افزایش فعالیت های اجتماعی است و نکته دیگر این مسابقات دخترانه بودن آن است و باید فعالیت های مختلف جامعه ترجیحا به نفع دختران تمام شود زیرا به طور کلی برای پسران فضا در جامعه بیشتر است و باید برای گسترش فضاهای سالم مخصوص دختران تلاش شود.

وی افزود: کم بودن تحرک در جامعه فعلی یک از موضوعات مهم است که برگزاری مسابقات ورزشی باعث کاهش آن می‌شود و از این نظر اهمیت زیادی دارد و امیدواریم در آینده مسابقات ورزشی تقویت شود تا فضای زیست سالم در جامعه فراهم شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *