«مخلوقات فانی» و «حالا که به لبخند رسیدیم»

مخلوقات فانی

اروین یالوم از معدود پزشکانی است که علم را به کمال رسانده و در قالب هنر و ادبیات تزئین کرده است. در کتابی که پیش رو دارید، یالوم به داستان‌گویی دربارة ده مُراجع روان‌درمانی می‌پردازد و در هر داستان کوتاه، چالش‌های زندگی بیرونی شخصیت های داستانی اش را به درون می برد. انسان های داستان یالوم همه از دردهای درونی‌شان رنج می برند و او زبردستانه جدال های داستانی را با زبان روایت به تصویر می کشد. یالوم که خود راوی اول شخص داستان و قهرمان داستان هاست، باید بر پایة اصول روان درمانی، تلاطم درونی بیمارانش را بشناسد و آرام کند، ولی روان منحصربه‌فرد و خاص هر انسان، قهرمان پیر ما را به مبارزه می طلبد. عناصری مانند تجربه، حس های درونی یالوم و علمش هر بار به کمکش می آیند و تعلیق و کشش داستان ها را ایجاد می کنند.

“مخلوقات فانی و دیگر داستانهای روان درمانی “عنوان کتابی است از اروین دی یالوم با ترجمه‌ی زهرا حسینیان که در 244 صفحه و توسط انتشارات ترانه به چاپ رسیده است.

 

حالا که به لبخند رسیدیم

پیام اصلی کتاب «حالا که به لبخند رسیدیم» این است که این شما هستید که زندگی‌تان را به شکلی که هست می‌سازید. زندگی حال شما نتیجه اندیشه‌ها و اعمال گذشته شماست. شما مسئول اندیشه‌های جاری و احساسات خود هستید. شما مسئول اعمال و گفتار خود هستید. شما مسئول همه آن چیزهایی هستید که به ذهن‌تان خطور می‌کند – کتاب‌ها و مجلاتی که می‌خوانید، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنید، اشخاصی که با آنها معاشرت می‌نمایید. هر عمل و اقدامی تحت کنترل شماست. برای کامیابی بیشتر، باید کاری بکنید تا خواسته‌های شما را بیشتر تحقق بخشد. این کتاب ادامه کتاب دو قدم تا لبخند است.

کتاب « حالا که به لبخند رسیدیم» به قلم«حسن آدینه‌ زاده» را انتشارات ترانه در قطع رقعی و 401صفحه  و با قیمت  25 هزار تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *