ایده اصلی نمایش را از زندگی رضا کیانیان گرفتم

جواد اشکذری کارگردان نمایش بخش صحنه‌ای جشنواره رضوی در گفت­و­گو با ایران تئاتر گفت: ایده اصلی نمایش را از زندگی رضا کیانیان گرفتم.

همزمان با آغاز دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در رابطه با آثار پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای با سید جواد اشکذری کارگردان نمایش «زندگی شاید همین حالا» گفت: افراد زیادی برای ادای نذرهایشان متوسل به امام رضا(ع) می‌شوند اما بعد از رسیدن به حاجتشان، عهد خود را فراموش می‌کنند. این نمایش پایبندی به تعهدها و تصمیم‌هایی را نشان می‌دهد که ما در دوران مختلف زندگی فراموش می‌کنیم. اشکذری ایده اصلی نمایشنامه را تأثیر گرفته از داستان زندگی رضا کیانیان هنرمند سینما و تئاتر دانست و افزود: در طی مصاحبه‌ای با داوود کیانیان به شیوه نام‌گذاری و تولد رضا علاقه‌مند شدم و از آن به‌عنوان ایده‌ نمایش استفاده کردم.

اشکذری مرزگذاری میان کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی را از فعالیت‌ها خود می‌داند و ازنظر او وقتی یک نمایشنامه‌نویس کارگردانی متن خود را بر عهده می‌گیرد نباید جایگاه خود را تغییر دهد. او تفاوت کارگردانی و نویسندگی را به هنگام اجرای متن خود در نظر دارد .

اشکذری در رابطه با دوره‌های قبل جشنواره گفت: امسال سومین دوره‌ای است که من به‌عنوان نمایشنامه‌نویس در جشنواره رضوی شرکت دارم اما در جایگاه کارگردان اولین تجربه کاریم به‌حساب می‌رود .اعتماد به استان‌ها و برگزاری جشنواره‌های تئاتری و استقلال استان‌ها نشان از اعتماد مدیران نسبت به ماست. بجنورد نیز تاکنون در برگزاری این جشنواره فعال و راضی‌کننده بوده است، آن­ها میزبانی خوبی دارند؛ امیدوارم برای همیشه به‌عنوان میزبان این جشنواره مدنظر قرار بگیرند.

گفتنی است نمایش «زندگی شاید همین حالا» به نویسندگی و کارگردانی سید جواد اشکذری از ۲ تا ۲۰ مرداد در شهر مشهد اجرای عموم دارد و روز نهم و دهم مرداد نیز در شهر بجنورد اجرای جشنواره خود را سپری خواهد کرد. دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩۶ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

 

منبع: ایران تئاتر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *