مایه دارها به مشهد می‌آیند

با برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس بیش از ۱۰۰ شرکت و نهاد فعال مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به مشهد می‌آیند.

مجری برگزاری این نمایشگاه در تشریح جزئیات آن افزود: دومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد، با توجه به دستاوردهای درخشان آن در سال گذشته، با استقبال بسیار خوب بنگاه‌های اقتصادی مواجه شده و بزودی شاهد ورود حجم قابل توجهی از سرمایه به استان خواهیم بود.

مهرداد جهانتاب با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهدمقدس، جمع‌کردن تمام ارکان سرمایه زیر یک سقف، بهره‌برداری از امکانات یکدیگر و نیز جذب سرمایه‌های خرد در مهد ثروت کلان کشور است، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و استقبال نهادهای پولی و فعالان عرصه سرمایه‌گذاری و بورس، در دومین دوره از برگزاری این نمایشگاه، حدود 100 شرکت و نهاد فعال در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری در سطح ملی و بین‌المللی حضور خواهند داشت.

وی درباره حضور ارگان‌های سرشناس در این نمایشگاه اضافه کرد: از جمله شرکت‌کننده‌های شاخص در این نمایشگاه می‌توان به استانداری خراسان‌رضوی، برخی از فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور، مراکز اطلاع‌رسانی و انتشارات و سازمان بورس و  فرابورس اشاره کرد. خوشبختانه امسال از حمایت‌های بسیار خوب استانداری خراسان رضوی برخوردار بوده‌ایم که باید از آن‌ها تشکر کرد.

جهانتاب ضمن اشاره به همزمانی این نمایشگاه با رویداد بین‌المللی “مشهد 2017” تصریح کرد: مشهد مقدس هر‌ساله میزبان حجم وسیعی از گردشگران داخلی و بین‌المللی و زائران از نقاط مختلف جهان است و مقوله سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی برای این شهر با یکدیگر پیوند خورده است. با توجه به اینکه مشهدمقدس امسال پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، لزوم توجه بیشتر در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه امکانات شهری و رفاهی برای گسترش صنعت گردشگری بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که برگزاری چنین نمایشگاهی زمینه‌ای مناسب برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان در راستای سرمایه‌گذاری مطمئن، پربازده و قابل اعتماد در این استان فراهم می‌کند.

مدیرعامل هولدینگ ارمغان طلایی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در دومین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد اعلام کرد: از 600 شرکت خارجی که با فضای سرمایه‌گذاری در ایران آشنا هستند و در این زمینه فعالیت داشتند، برای شرکت در این دوره دعوت شده‌است که استقبال خوبی شده‌است به همین علت حضور فعالان خارجی‌ نسبت به دوره نخست با رشد بسیار زیادی همراه است.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس همچنین از برگزاری نشست‌ و همایش‌های جانبی در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه به برگزاری همایش با موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری و استفاده از ابزارهای مختلف مالی و نحوه کار در بورس می‌پردازیم. هدف از این همایش‌ها و نشست‌ها ارتقاء سطح آگاهی و سواد مالی درباره روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه است که این امر قطعاً سبب افزایش کارایی صاحبان منابع مالی کشور در فرآیند سرمایه‌گذاری می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *