مانورهای دورمیزی بحران برای کلانشهرها

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران گفت: بحث مدیریت بحران برای کلانشهرها در دستور کار است که در این چهارچوب تمرین مانورهای دورمیزی برای شهرها برنامه ریزی شده است.

مرتضی اکبرپور افزود: این اقدام با توجه به گستردگی و جمعیت زیاد و حاشیه نشین این شهرها و شرایط خاص آنها اجرایی می شود تا در صورت بروز حادثه، گرفتار مسائل حاشیه ای نشده و بتوانیم شرایط را بخوبی و روان مدیریت کرده و از شدت حادثه بکاهیم.

وی تصریح کرد: در این راستا در کنار مانورهای دورمیزی و آموزش های ستادی، تلاش می شود در زمینه اسکان اضطراری، مدیریت شریان های حیاتی و مانند آن آمادگی نسبی ایجاد کرده و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مدیریت های محلی، استانی و ملی، دیگر محور تمرکز این سازمان است، گفت: برگزاری مانورهای دورمیزی در هر سه سطح ملی، استانی و شهرستانی طراحی شده و باید آمادگی های لازم را در آنها ایجاد کنیم از این رو مانورهای دورمیزی و عملیاتی مبنای عمل است.

اکبرپور اظهار کرد: این کارگاه ها و مانورها برای مدیران سطوح بالادستی در حوزه مدیریت بحران اعم از نمایندگان مجلس، اعضای هیات دولت و غیره که تصمیم گیر هستند نیز در دست طراحی است که در سال های 96 و 97 برگزار می شود.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: کشور ما تاکنون 32 نوع حادثه را تجربه کرده که به جرات می توان ادعا کرد به جز زلزله، امروز کشور از آمادگی نسبی خوبی در برابر دیگر انواع حوادث برخوردار است و در بحث زلزله نیز نسبت به چند سال پیش چند گام پیش تر رفته ایم.

وی با بیان اینکه تمرین ها و مانورها خیلی به ارتقای آمادگی ها کمک می کند، افزود: مدیریت بحران روندی به جلو است و از طریق کارگاه ها، مانورها و شبیه سازی شرایط می توان این آمادگی را در برابر برخی رخدادها مثل زلزله که خطر جدی نیز محسوب می شود، ارتقا دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *