صالح‌آباد، در آرزوی شهرستان شدن

نماینده تربت جام، تایباد و بارخرز در مجلس شورای اسلامی‌خواستار تبدیل بخش صالح آباد در حوزه انتخابیه خود به شهرستان شد.

جلیل رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه انتخابیه تربت جام و تایباد موضوع شهرستان نشدن بخش صالح آباد است، افزود: مهم ترین خواسته ما از دولت یازدهم تبدیل این بخش به شهرستان بوده و از دولت دوازدهم نیز می‌خواهیم که این امر هر چه سریع تر محقق شود.

 

امنیت استان در گرو خالی نشدن روستاهای مرزی است

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش صالح آباد بخش قدیمی‌ترین بخش استان خراسان رضوی است و نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت و بیش از 90 روستا دارد، افزود: در حال حاضر این بخش مرزی با محرومیت بسیاری مواجه است و اگر تبدیل به شهرستان نشود،خالی از سکنه خواهد شد که در این صورت، امنیت منطقه و استان نیز به خطر می‌افتد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات حوزه انتخابیه مسئله بیکاری جوانان است، تصریح کرد: در منطقه تربت جام و تایباد متاسفانه سرمایه گذاری در بخش صنعت و بخش‌های خدماتی و بازرگانی صورت نگرفته و به همین دلیل با موج عظیمی از بیکاری افراد تحصیل کرده و یا فاقد تحصیلات دانشگاهی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن منطقه اگر برای رفع بیکاری تلاش نشود و اقدامی صورت نگیرد ممکن است آلودگی به مواد مخدر آسیب‌هایی را به مردم و منطقه وارد کند.

 

محرومیت از آب، برق و گاز در برخی روستاهای منطقه

رحیمی‌جهان آبادی همچنین با بیان اینکه شرایط عمرانی بعضی از روستاها در منطقه به هیچ وجه مطلوب نیست افزود: تعداد زیادی از روستاهای منطقه برای تامین آب آشامیدنی دچار مشکل هستند،همچنین جاده‌های ارتباطی منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند و مردم از امکانات اولیه زندگی در بسیاری از روستاها همچون برق، آب و گاز محروم هستند که از دولت می‌خواهیم توجه بیشتری به این منطقه داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت دوازدهم انتظار داریم که مدیران ادارت و بخشی از مدیران سطوح میانی و فعال در شهرستان را نیز که با دولت همگام نیستند و یا مدیران ضعیفی هستند، تغییر دهد چراکه با این تغییر به مردم کمک بزرگی می‌شود که مدیران شایسته، کارآمد و دلسوز مسئولیت داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *