طرح مجلس برای ساماندهی موسسات مالی

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی موسسات مالی گفت: اين طرح قطعا مثمر ثمر خواهد بود و هم اكنون همكاران من در كميسيون اقتصاد در حال نگارش دقيق آن هستند.
حمید گرمابی افزود: اين طرح نياز به نگارش دقيق تري دارد، غير از كاسپين متاسفانه موسسات ديگري نيز با شرايط مشابه داريم، اين طرح براي تمام موسسات مالي است و براي همين نگارش آن زمان بيشتري برده است.
وي ادامه داد: هم اكنون اين طرح نوشته شده و در كميسيون اقتصادي با توجه به همه مقرراتي كه در مباحث بانكي كشور است در حال بازنگري و اصلاح است.
گرمابي با بیان اینکه این طرح در حال آماده شدن است تا قبل از اجرا به مجلس ارائه شود، بیان کرد: در عين حال نياز به مذاكرات زيادي با بانك مركزي و حتي با بانك‌هاي ديگر داریم، زيرا بايد طرحي نوشته شود كه در زمان كوتاه قابليت اجرا داشته باشد.
وي با بيان اين كه شروع اين طرح با موسسه كاسپين خواهد بود و اولويت با اين موسسه اعتباري است، اضافه كرد: ماده 236 در كميسيون اقتصاد با راي خوبي مصوب شده و براي آوردن به صحن در اختيار هيات رئيسه قرار گرفته است، به نظر مي رسد با توجه به اين كه نمايندگان در جريان مسائل و مشكلات موسسه كاسپين هستند، به احتمال قوي بايد راي مناسب را نيز در صحن بياورد.
اين نماينده مجلس درباره ماده 236 توضيح داد: اين ماده در حقيقت اختيارات ويژه‌اي مي‌دهد كه مشكلات، خلاف‌هاي قانوني كه در جريان اين قضيه رخ داده با سرعت بررسي شود و در اختيار رئيس قوه قضائيه قرار گیرد، در شرايط معمول با توجه به گستردگي كار قوه قضائيه بررسي آن زمان بر است، ولي اين ماده اين اختيار را به قوه قضائيه مي‌دهد كه در مدت كوتاهي موضوع را رسيدگي و حكم آن را صادر كند كه اين حُسن ماده 236 است.
منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *