همه چیز روی هوا!

در حالی که قرار بود امسال دیدار تیم های پدیده و سیاه جامگان در لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه مدرن و تازه تاسیس امام رضا(ع) برگزار شود اما شورای تامین مشهد با برگزاری مسابقات در این ورزشگاه مخالفت کرد.

ورزشگاه 35 هزار نفری امام رضا(ع) در قلب شهر مشهد قرار دارد و با وجود اینکه در سال گذشته افتتاح شده است اما تاکنون هیچ مسابقه رسمی در آن برگزار نشده است.

به احتمال فراوان امسال نیز مانند سال گذشته2 تیم مشهدی بازی های خود را در ورزشگاه ثامنی برگزار می کنند که از وضعیت چمن مناسبی برخوردار نیست. البته در حال حاضر فدراسیون فوتبال به دلیل نبود اسکوربورد در این ورزشگاه فعلا اجازه برگزاری بازی در این استادیوم نداده است و اگر در این ورزشگاه تا شروع مسابقات لیگ برتر اسکوربورد درستی نصب نشود 2 تیم شهر مشهد مجبور هستند به بجنورد بروند و بازی های خود را در ورزشگاه این شهر که کیفیت بهتری نسبت به ورزشگاه ثامن دارد برگزار کنند.

 

خارج از قانون عمل نمی‌کنیم!

مسئول برگزاري مسابقات سازمان ليگ برتر گفت: به هيچ وجه از خارج ازقوانين عمل نمي‌كنيم و تا رفع مشكلات ورزشگاه ثامن‌الائمه اجازه برگزاري بازي در آن نمي‌دهيم.

«سعید فتاحی»، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودیم ورزشگاه ثامن مشهد استانداردهای لازم برای برگزاری دیدارهای لیگ برتر ندارد. مخصوصا اینکه اسکوربورد و چمن ورزشگاه به تعمیرات اساسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه آستان قدس رضوی رسما اعلام کرد امکان برگزاری دیدار سیاه‌جامگان و ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) وجود ندارد، مسئولان باشگاه سیاه‌جامگان ورزشگاه بجنورد را برای میزبانی به سازمان لیگ معرفی کردند.

فتاحی در خصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه ورزشگاه بجنورد مربوط به استان خراسان شمالی است گفت: طبق قانون باید دو ورزشگاه توسط تیم میزبان در شهر خود معرفی شود اگر این اتفاق رخ ندهد براساس قانون بازی‌ها به استان همجوار منتقل می‌شود و اگر در استان همجوار هم ورزشگاه استاندارد نبود طبق نظر سازمان لیگ ورزشگاه معرفی می‌شود.

فتاحی ادامه داد: اگر درخواست سیاه‌جامگان مبنی بر انجام دیدار در بجنورد رسمی به دست ما برسد نماینده سازمان لیگ از ورزشگاه بجنورد بازدید خواهد کرد. به تمامی تیم‌هایی که ورزشگاه آن‌ها مشکل چمن و اسکوربورد داشت گوشزد کرده بودیم که باید نواقص بر طرف شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان با تیمی سازش نداریم زیرا اگر این گونه عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و تا آنجا که بتوانم در حیطه وظایفم اجازه سرپیچی از قانون را نمی‌دهم.

فتاحی در پایان در پاسخ به این سوال که ورزشگاه امام رضا(ع) هفته آینده  و مصادف با میلاد امام هشتم(ع) افتتاح خواهد شد عنوان کرد: تاکنون خبری به دست ما نرسیده است.

 

به خاطر حساسیت‌های حاکم چنین تصمیمی گرفته شد!

«محمدمهدی برادران»، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در این رابطه اظهار کرد: بحث‌های مطرح‌شده در خصوص ورزشگاه امام رضا (ع) به حوزه ترافیکی و مسائلی از قبیل ورود و خروج به پارکینگ‌ها و گیت‌های ورودی هواداران است. پیش از این شورای تامین استان در سال‌های 83، مجوز ساخت ورزشگاه در این محل و در سال 93، مجوز افزایش ظرفیت ورزشگاه را صادر کرده‌بود.

وی افزود: همچنان منتظر جمع‌بندی نهایی شورای تامین استان هستیم ولی قطعا آماده‌سازی این ورزشگاه به دیدار پنجشنبه سیاه‌جامگان و ذوب در لیگ هفدهم نمی‌رسد.

برادران خاطرنشان کرد: به واسطه حساسیت‌های حاکم در لیگ برتر فوتبال، چنین تصمیمی از سوی شورای تامین گرفته‌شده و فکر می‌کنم اگر دیدار دوستانه و در چارچوب دیگری بود، مخالفتی با برگزاری آن نمی‌شد.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص رد شدن ورزشگاه ثامن توسط سازمان لیگ افزود: بعد از اینکه متوجه شدیم ورزشگاه امام رضا(ع) به هفته نخست مسابقات لیگ برتر نمی‌رسد، به سازمان لیگ اعلام کردیم که دیدارهای تیم‌های مشهدی فعلا در ورزشگاه ثامن برگزار شود، اما به ما اعلام شد که سازمان لیگ مطابق گذشته که نظرش در خصوص ورزشگاه ثامن منفی است، اجازه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در این ورزشگاه را نمی‌دهد.

وی افزود: البته مهمترین مشکل در خصوص ورزشگاه ثامن، نبود اسکوربورد است که البته بودجه آن تامین شده‌ است اما اجرایی شدن آن زمان می‌برد. فکر می‌کنم بتوانیم با استفاده از اسکوربورد پرتابل در ورزشگاه ثامن، مشکل را حل کنیم اما اگر این مشکل حل نشود شاید دیدار سیاه‌جامگان و ذوب در بجنورد برگزار شود.

 

ورزشگاه بجنورد را برای میزبانی اعلام کردیم!

مدیر تیم فوتبال سیاه‌جامگان گفت: مجبور شدیم برخلاف میل باطنی خود، استادیوم بجنورد را به عنوان میزبان اعلام کنیم.

«آرمین رهبر»، در این خصوص افزود: سازمان لیگ دیروز طی نامه‌ای به باشگاه سیاه‌جامگان اعلام کرد که ورزشگاه ثامن‌الائمه به هیچ عنوان شرایط برگزاری مسابقه را ندارد و با توجه به اینکه نمی‌توانیم از ورزشگاه امام رضا(ع) نیز استفاده کنیم، باشگاه، ورزشگاه بجنورد را به عنوان میزبان هفته اول اعلام کرده است.

وی ادامه داد: به ما اعلام نشده که چرا ورزشگاه امام رضا(ع) نمی‌تواند مورد استفاده تیم‌های مشهدی قرار بگیرد و با علم به این موضوع، سازمان لیگ خواست تا یکی از ورزشگاه‌های استان‌های همجوار را به عنوان میزبان معرفی کنیم، البته این را هم بگویم که این شرایط اصلاً برای ما راضی‌کننده نیست و نمی‌دانیم جواب هوادارانمان را چه بدهیم، چون ما دو استادیوم در مشهد داریم که متأسفانه هیچ‌کدام آماده برگزاری بازی نیست.

مدیر تیم سیاه‌جامگان تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که ورزشگاه ثامن دارد، اسکوربورد آن است، ضمن آنکه زمین چمن و میکسزون آن استادیوم مورد تأیید سازمان لیگ قرار نگرفته است. همچنین ورزشگاه امام رضا(ع) نیز امکان استفاده برای ما را ندارد و ما هم مجبور شدیم برخلاف میل باطنی خود، استادیوم بجنورد را به عنوان میزبان اعلام کنیم.

رهبر تأکید کرد: با مسئولان ورزشی شهر بجنورد هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و تا این لحظه به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه ثامن و امام رضا(ع) مجبور هستیم در این شهر به میدان برویم، مگر اینکه در این چند روز استادیوم امام رضا(ع) یا ثامن‌الائمه مجوز بگیرند که من این موضوع را بعید می‌دانم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *