اصناف استان نقش بی بدیلی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اصناف و به ویژه 500 اتحادیه صنفی با توجه به جایگاهی که در بین مردم دارند نقش بارزی در ترغیب و تشویق مردم  در راستای  افزایش مشارکت در انتخابات  دارند.
سید جواد حسینی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: رأی دادن و مشارکت در انتخابات بارزترین نوع مشارکت سیاسی برای شهروندان در جوامع مردم سالار است و  از طریق رای  مردم میتوانند افکار و عقاید خود را در اداره امور عمومی و اجتماعی اعمال کنند.
وی افزود: میزان حضور و مشارکت در انتخابات یکی از شاخص های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی است و حکومت های مردم سالار عموما بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: حکومتی که بالاترین آراء را در میان شهروندان داشته باشد نه تنها در عرصه داخلی بلکه درعرصه بین المللی نیز می تواند از موضع مقتدرانه‌ای برخوردار باشد.
حسینی مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کننده بستری برای اعتماد به نفس مسئولان و منتخبان مردم  دانست و افزود: منتخبین در اداره امور کشور رأی مردم را پشتیبان تصمیم های خود  می دانند و  این امر زمینه اقتدار و امنیت ملی را فراهم می کند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد در کشور افزود: میانگین حضور مردم در  انتخابات ها  62 درصد است و این ناشی از اعتماد مردم به نظام سیاسی حاکم بر کشور و مسئولان نظام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی مجامع و تشکل های صنفی  را از مهمترین جریان های اجتماعی دانست و افزود: مجامع و تشکلهای صنفی  نقش موثری در حضور و مشارکت در انتخابات داشته و دارند و بخش زیادی از جامعه را هم می تواند با خود همراه کنند.
وی تصریح کرد:  جامعه اصناف بزرگترین سازمان مردم نهاد موجود در کشور است که نقش تعیین کننده ای در عرصه های سیاسی دارد. اصناف رسانه های گمنامی هستند که می توانند اصل مشارکت در انتخابات و لزوم مشارکت همگانی را به خوبی به سایر اقشار منتقل کنند.
حسینی  در ادامه گفت: اصناف با توجه به جایگاهی که در بین مردم دارند به ویژه حضور و نقش آنها در هیأت مذهبی، فعالیت های اجتماعی و برخورداری از سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی نقش بارزی در ترغیب و تشویق مردم برای افزایش مشارکت دارند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: انتظار می رود  اصناف در حرکت حماسی مردم در 29 اردیبهشت بار دیگر نقش آفرینی کنند و ضمن حضور خود و وابستگان در پای صندوق های رأی  مشوق دیگر اقشار برای حضور باشند.
حسینی در پایان گفت: اصناف می تواند با برگزاری جلسات در مجامع عمومی و صنفی، دادن بیانیه، ارسال پیامک برای هم صنفی ها  و استفاده از فضای مجازی، ضرورت شرکت در انتخابات را تبیین کنند.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
30 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *