زوج پدیده‌ای به دنبال تکرار روزهای خوب!

تیم‌های پدیده مشهد و استقلال خوزستان روز جمعه در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با قضاوت رضا عادل در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد به مصاف هم رفتند و در پایان به نتیجه تساوی 2 بر 2 رسیدند.

در این بازی ابتدا شاگردان ویسی در آخرین دقیقه از نیمه نخست توسط میثم دورقی و ارسال تاوادزه به گل رسیدند تا اهوازی‌ها با پیروزی تک گله به رختکن بروند. اما با شروع نیمه دوم، پدیده برای جبران گل خورده سراپا حمله شد و توانست در دقیقه ۵۷ با سانتر خلعتبری و ضربه سر محمدرضا خانزاده به گل تساوی برسد.

سومین گل بازی نیز توسط پدیده به ثمر رسید و این‌بار حسین مهران با ضربه سر تیمش را با نتیجه دو بر یک پیش انداخت. اما این پایان کار نبود و در شرایطی مشهدی‌ها حملات متعددی روی دورازه حریف خود تدارک می‌دیدند، یوسف دلفی موفق شد بازی را برای استقلال خوزستان به تساوی بکشاند.

از جمله حواشی این بازی می‌توان به اخراج بهمن روشنایی سرپرست و بهروز مکوندی مربی استقلال خوزستان به دلیل اعتراض شدید به گروه داوری اشاره کرد.

پدیده مشهد با نتیجه‌ای که مقابل استقلال خوزستان کسب کرد پنج امتیازی شد و به رده ششم جدول رسید. اهوازی‌ها نیز با پنج امتیاز در رده نهم قرار گرفتند.

 

اعتراض به فدراسیون فوتبال!

سرمربی تیم پدیده مشهد بعد از تساوی خانگی تیمش به فدراسیون فوتبال اعتراض‌هایی مطرح کرد.

«محمدرضا مهاجری»، پس از تساوی تیمش در برابر استقلال خوزستان اظهار کرد: سوای نتیجه فکر می‌کنم در نیمه دوم فوتبال خیلی خوبی را بازی کردیم؛ دو سه بار هم موقعیت خطرناک روی دروازه حریف خلق کردیم. با توجه به حضور بازیکنان باتجربه بایستی بهتر بازی را مدیریت می‌کردیم.

وی افزود: بازی کردن با استقلال خوزستان در شرایط میزبانی سخت‌تر از بازی با این تیم در اهواز است. وقتی گل خوردیم خیلی نگران شدم اما روند خوبی را در پیش گرفتیم، باید بیشتر کار کنیم.

سرمربی پدیده مشهد درباره صحنه‌های داوری گفت: بایستی بازیکن استقلال خوزستان در دو نوبت اخراج می‌شد، در بازی با پیکان هم پنالتی اشتباه گرفتند. رابطه ما با فدراسیون شبیه به اتوبان یک طرفه شده‌است.

وی تصریح کرد: قرار بود بازی ما با استقلال خوزستان پنجشنبه باشد. ساسان انصاری بازیکن سپاهان روز بازی با ما محرومیتش بخشیده می‌شود. از مصطفی احمدی هم سه ماه است که شکایت کرده‌ایم، هنوز تکلیفش مشخص نشده‌است.

مهاجری تصریح کرد: اگر تیم حریف ۱۰ نفره می‌شد شرایط برای ما چقدر فرق می‌کرد؟ حریف با اعتراضش حتی برای اوت شرایط را تغییر داد.

سرمربی پدیده مشهد گفت: داور زحمت کشید، اما باید قاطع‌تر عمل می‌کرد. نمی‌خواهم اشکال تیمم را به گردن داور بیاندازم. همه جا حق ما خورده می‌شود. فصل قبل فدراسیون گفت بازی پرسپولیس عقب بیفتد تا این تیم در آسیا موفق شود گفتیم چشم، اما چه زمانی قرار است به ما نگاه کنند؟

مهاجری افزود: روز بد فوتبال برای ما بود، باید بیشتر کار کنیم. حسین مهربان به دیرک زد، اما در دقایق پایانی بازی باید بهتر مدیریت می‌کردیم. استقلال خوزستان سه سال است که یک شکل کار می‌کند، تیم بازیکنان سرعتی و توپ‌های بلند. نتایج این تیم هم نشان می‌دهد که خوب کار کرده‌ است.

 

خلعتبری-قاضی؛ در پدیده به یاد روزهای خوب ذوب

«محمدرضا خلعتبری» و «محمد قاضی» دو مهاجم سرشناس پدیده هنوز نتوانسته اند گلزنان درجه یکی برای این تیم در فصل جدید باشند.

پدیده مشهد در حالی با 5 امتیاز یکی از تیم های میانه جدولی به حساب می آید که هنوز بازیکنان مطرح این تیم عملکرد درخشانی نداشته اند.

زوج  محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی دو مهاجم با تجربه  در خط حمله تیم پدیده امسال و در مجموع تا 4 هفته یک گل به ثمر رسانده اند و این درحالی است که بیشتر بار گلزنی های این تیم در فصل جدید بر روی مدافعی مانند محمدرضا خانزاده بوده است.

قاضی و خلعتبری در سال های گذشته سابقه بازی در کنار هم و در دوتیم ذوب آهن و پرسپولیس را دارند. آن‌ها هرچقدر در ذوب آهن اواخر دهه هشتاد روزهای خوب و موفقی را داشتند بعد از آن هرگز نتوانستند چنین روزهایی را تکرار کنند.

آن‌ها در پرسپولیس ساخته دست محمد رویانیان هم با هم مدتی همبازی شدند اما این روزهای کوتاه نیز هرچند با یک نایب قهرمانی در لیگ برتر همراه بود اما در نهایت پایانی بر روزهای اوج این دو بازیکن به حساب می آمد.

این دو مهاجم از آن پس ضمن تغییر مداوم باشگاه، جایگاهشان در تیم ملی را از دست داده و دیگر توسط کی روش به تیم ملی دعوت نشدند. این دو زمانی که مهاجمان گلزن و ملی پوش بودند آرام آرام جایگاهشان را در جدول گلزنان نیز از دست داده و هرسال از تیم های بزرگتر به تیم های کوچکتر رفته اند.

با این وجود، خلعتبری و قاضی این بار در مشهد و در تیم پدیده هم بازی شده اند تا بار دیگر موفقیت های گذشته با ذوب آهن و پرسپولیس را تکرار کنند. هرچند محمد قاضی تا این هفته فقط یک گل برای تیمش زده و خلعتبری هنوز موفق به گلزنی نشده است.

 

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *