رای آوری وزرای دولت دوازدهم در صورت ارائه برنامه های کارآمد

وزیر باید خود را وقف کار کند و به دنبال کسب درآمد، جاه و مقام نباشد

امیر حسین قاضی زاده عضو هیئت رئیس مجلس در خصوص معیارهای مجلس برای رأی اعتماد به وزاری پیشنهادی رئیس جمهور گفت: برای رای اعتماد به وزاری پیشنهادی سه موضوع باید مورد ملاک قرار گیرد که یکی از آنها صلاحیت عمومی است. صلاحیت عمومی یعنی مقامات جمهوری اسلامی دارای چه خصوصیاتی باشند. وی ادامه داد: مورد دیگر هماهنگی بین بخشی است؛ در حال حاضر موضوعات ما به جای این که بخشی باشند فرابخشی و بین بخشی اند. تیم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت با هم و هماهنگی تیم ها با هم یعنی در درون تیم اقتصادی عناصری که تشکیل دهنده آن هستند رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه، وزیراقتصاد، وزیر صعنت و وزیر نفت با هم و مجموعه تیم اقتصادی با تیم اجتماعی و فرهنگی باید هماهنگ باشند. نماینده مردم مشهد عنوان کرد: این مدل حکمرانی رئیس جمهور و معاون اول است که می تواند مسائل کشور را حل کند شما می توانید مشکلات و دعواهای بین بخشی را رها کنید یا می توانید در جهت بهبود، آن را اصلاح کنید و به جلو ببرید.در چهار سال گذشته هر چه در دعوا بود دولت آن را رها کرد و به حل آن نپرداخت به همین دلیل معضلات باقی ماندند و ما در درون تیم اقتصادی دولت اختلاف نظر و حتی تنش و مقابله زیاد دیدیم در تیم اجتماعی دولت هم همینطور است درگیری بین وزارت بهداشت و وزارت کار وجود داشت.

 

ربیعی در ۴ سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با فساد انجام داد

نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه ربیعی در ۴ سال گذشته برای مبارزه با فساد تلاش‌های بسیاری را انجام داده است، گفت: امید است آقای ربیعی با رأی بالایی از مجلس به کار خود ادامه دهد.

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به معرفی علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آقای ربیعی زمانی که مسئولیت وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را از دولت دهم برعهده گرفت، این وزارتخانه در آن زمان دارای مشکلات و مفاسد فراوانی بود. نماینده کاشمر در مجلس همچنین با بیان اینکه براساس تحقیق و تفحص مجلس قبل، سازمان اجتماعی در زمان دولت دهم دارای تخلفات و مفاسد بسیار بود، تصریح کرد: علی ربیعی در چنین شرایطی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده گرفت و در چهار سال گذشته تمام تلاش خود را برای ساماندهی این وزارتخانه و خروج از بحران انجام داد.

 

وزارت بهداشت نقطه قوت کابینه روحانی است

سعید باستانی در خصوص ارزیابی خود از لیست افراد معرفی شده به مجلس اظهار داشت: ۵۰ درصد افراد تغییر کرده اند، اما انتظارمان این است که در رابطه با حوزه هایی که نقص داشته و به ترمیم نیاز دارند، تغییراتی صورت گیرد. به عنوان نمونه تیم اقتصادی دولت، کمک چندانی به بهبود شرایط نخواهد کرد و همان رویه سابق را در پیش خواهد گرفت. نماینده مردم تربت حیدریه  در مجلس با بیان این که جز در یک مورد، جوانگرایی هم در سن اعضای کابینه معرفی شده به مجلس رخ نداده است، عنوان کرد: همان وزرای دولت یازدهم به مجلس معرفی شده اند با این تفاوت که چند سالی به سنشان افزوده شده و متوسط سن شان بالاست، ولی مجلس قطعا به برنامه افراد رای خواهد داد. وی با اشاره به ویژگی های وزیر بهداشت، گفت: عملکرد موفق دکتر هاشمی در نظام سلامت، حرفه ای بودن، تصمیم گیری آزادانه، عدم نیاز به پست وزارت، پرتلاش بودن، خستگی ناپذیری، روابط عمومی قوی و در نهایت سفر به دورترین نقاط کشور برای مرتفع کردن مشکلات بهداشتی و درمانی از جمله نقاط بارز رفتاری و شخصیتی وزیر بهداشت است که به اعتقاد من یکی از نقاط قوت کابینه به شمار می رود.

 

در فراکسیون امید گله‌هایی در رابطه با وزرای پیشنهادی مطرح شده است

نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: ممکن است افراد عادی جامعه به دلیل ایده‌آل‌هایی که در ذهن داشته‌اند، متوجه تاثیرات برجام نشده باشند اما تاثیرات برجام را کسانی که مستقیما با موضوعاتی مانند نقل و انتقالات پول درگیرند، احساس می‌کنند. حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سلسله نشست‌های ادواری مجتمع فولاد خراسان اظهار کرد: درباره کابینه‌ دولت در فراکسیون امید گله‌هایی در رابطه با کاندیداها مطرح شده است که البته هنگام رای گیری اگر جمع به این نتیجه گیری برسند که ممکن است کاندیدای مورد نظر انتظارات را برآورده ‌نکند، به او رای اعتماد نخواهیم داد و البته قطعا انتظار نمی‌رود که همه این کابینه رای بیاورند و کمیسیون‌ها نیز می‌توانند در رای آوری وزیر مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشند.

 

 

گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *