دولت روحانی از ایده دولت در سایه استقبال کند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در خصوص ایده تشکیل دولت در سایه اظهار داشت: این ایده در صورتی که روش کار درست در چارچوب خاص داشته باشد بسیار مناسب است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سایه باید به اطلاعات دقیق دسترسی داشته و انتقادات این دولت باید مبتنی بر روش های علمی باشد.

وی با بیان اینکه ایده دولت در سایه سازنده و کمک کننده خواهد بود، گفت: البته تشکیل دولت در سایه نباید صرفا نقد سیاسی باشد، این ایده در صورتی مناسب است که اجرا و نیروهای به کار گرفته شده نگاه انتقادی در راستای رشد کشور داشته باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: هر دولتی نیاز به نقد دارد چرا که نقد باعث رشد در کشور می شود مخوصوا کشورهایی که مردم سالاری در آن حاکم است، جریان ها و احزاب مخالف به سمت نقد دولت حرکت می کنند. قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: با این حال نقد دولت باید عالمانه و در جهت کمک به آن باشد و از سوی دیگر دولت نیز باید از این ایده استقبال کند.

وی گفت: انتظار می رود دولت ضمن استقبال از ایده تشکیل دولت در سایه بودجه، دفتر و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای دولت در سایه قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید اطلاعات لازم و صحیح را در اختیار دولت در سایه قرار داد چرا که در کشور دسترسی آزاد به اطلاعات کامل وجود ندارد و اطلاعات بعضا محرمانه و تنها در اختیار دولت است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اطلاعات درست در اختیار دولت در سایه قرار گیرد نقدها حکیمانه خواهد بود در غیر این صورت ممکن است نقد ها بر اساس برآوردها باشد که دقیق و صحیح نخواهد بود.

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *