حج امسال، آمیخته با جهاد است

امام جمعه مشهد گفت: مساله حج امسال با حج هرسال خیلی تفاوت دارد. عزیزانی که توفیق تشرف به حج دارند به امید این‌که همه موانع برطرف شود، که امیدواریم این‌چنین بشود. باید توجه داشته باشند حج امسال ما همراه با یک جهاد است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز گذشته در خطبه‌های نمازجمعه در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: روایتی از امام رضا(ع) نقل‌شده که «هیچ عملی در بین اعمال و عبادات بالاتر و بافضیلت‌تر از حج نیست، مگر جهاد» اما حج امسال خوشبختانه حج آمیخته با جهاد است.

وی افزود: امیدواریم حضور برادران و خواهران ما و عزیزان حج گذار ما با برنامه‌ریزی‌شده بسیار حساب‌شده سازمان محترم حج و با موقعیت‌های خاصی که در عرصه ترویج اندیشه انقلابی بعثه مقام معظم رهبری در حج ایجاد می‌کند، این حج نمایشگر جهاد عظیم هم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که اقتدار نظام اسلامی، دشمن را مستأصل و در برخوردها وقیح‌تر کرده است، گفت: آنچه دشمن ما را به عکس‌العمل وا داشته است، حرکت مقتدرانه ما چه در حوزه سیاست، فرهنگ و چه در حوزه اجتماعی است که رو به تصاعد و پیشرفت است، این دشمن ما را روزبه‌روز مستأصل‌تر می‌کند و درصدد اجرای عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های وسیع‌تر و وقیحانه‌تری در برابر این پیشرفت و تصاعد موقعیت جهانی ما است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه کرامت، برگزاری مراسم و جشن‌های این دهه را ابزاری مقتدرانه در توسعه انقلاب و اسلام دانست و گفت: این ابزار توسعه و ترویج مخصوصاً در حوزه احساسات و عواطف که در نتیجه امام شناسی برای مردم دنیا ظهور پیدا می‌کند و دل‌ها را به‌طرف امام هشتم و به‌طرف منبع ولایت و امامت سوق می‌دهد، بزرگ‌ترین حرکت اقتدارگرایانه ما در توسعه انقلاب و اسلام در کنار اقتدار نظامی‌و اقتدار اجتماعی ما در منطقه و در جهان هست، ما با توسعه عظمت مقام ولایت اهل‌بیت (علیه‌السلام) از طریق احساسات و عواطف، در یک حرکت اقتدارگرایانه قوی مقتدرانه فرهنگی در ترویج اسلام در دنیا قدم برداشتیم که دشمنان ما را تا اندازه‌ای مستأصل کرده، در کنار اقتدارهایی که عزیزان ایثارگر رزمنده ما در منطقه دارند برای این نظام و انقلاب ایجاد می‌کنند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *