تلاش دولت برای جبران خسارت سیل‌زدگان

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای جبران خسارت سیل‌زدگان اخیر از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نخواهد بود.

محمد باقر نوبخت در جریان بازدید از مناطق سیل زده خراسان رضوی افزود: بخشی از خسارتها به صورت وام بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

وی خسارت وارده سیل به روستاهای استان را طبق برآوردهای انجام شده تاکنون هزار و 490 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب و خروج مردم از حریم رودخانه ها از اقدامات خوبی بود که در واقعه سیل اخیر انجام و باعث شد جانباختگان به حداقل برسد.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در حاشیه این بازدید گفت: شبکه آب، تاسیسات و خطوط انتقال و منابع تامین آب 29 روستا در شهرستان های کلات و درگز بر اثر سیل اخیر خسارت دیده بود که تاکنون آب 15 روستا وصل شده است.

حجتعلی شایانفر افزود: ترمیم شبکه آب 14 روستای دیگر در دست انجام است که از این تعداد 9 روستا در کلات و بقیه هم در شهرستان درگز می باشد.

وی اظهار کرد: هم اکنون آبرسانی به این روستاها با 10 تانکر سیار در حال انجام است.

شایانفر اعلام کرد: شبکه برق 10 روستای شهرستان کلات هم در اثر این سیل خسارت دیده بود که تاکنون شبکه برق هشت روستا مرمت و برق آنها وصل شده و برق 2 روستای بابا رمضان و ژرف نیز با مولد و ژانراتور تامین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: با پیدا شدن چهار فرد اهل شهرستان درگز که در شهرستان کلات مفقود شده بودند پرونده 38 مفقود سیل روز جمعه گذشته در خراسان رضوی بسته شد. گروههای جستجو و گروه آنست(سگهای زنده یاب) به مراکز هلال احمر بازگشته اند.

سید مجتبی احمدی ادامه داد: جستجوی مفقودان اعلام شده و مفقودان احتمالی تا نوار مرزی خراسان با کشور ترکمنستان نیز انجام شد. البته با انجام هماهنگی در سایر بخشهای مرز مشترک نیز در صورت نیاز جستجو انجام می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *