تلاش در حوزه ی فرهنگ رضوی، باقیات صالحه ای است که خداوند نصیب معدودی از بندگانش می کند

دیدار صمیمی استاندار خراسان رضوی با خادمان فرهنگ رضوی و میهمانان خارجی جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار شد.
علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن تبریک دهه ی کرامت و میلاد فرخنده ی حضرت ثامن الحجج (ع)؛ به میهمانان داخلی و خارجی جشنواره خیر مقدم گفت.
وی افزود: خادمان فرهنگ رضوی از اقصی نقاط عالم، صادقانه دیده به بارگاه منور رضوی دوخته اند و خالصانه در راستای رضای باریتعالی، پیامبر اعظم و آل محمد (ص) گام برداشته اند.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که فعالان در این حوزه، سفیران روشنگر اندیشه های پاک و ناب رضوی هستند؛ اظهار داشت: شایسته است از همت بلند و اندیشه ی متعالی شما که زیباترین ها را رقم زده اید و در خلق آثاری ارزشمند و گرانقدر فرهنگ رضوی، تلاش های هنرمندانه و عالمانه داشته اید؛ قدر دانی کنیم..
رشیدیان خاطر نشان کرد: تلاش های بی ریا و ارزشمند، در حوزه ی فرهنگ رضوی که از بی نظیرترین فرهنگ هاست؛ باقیات صالحه ای است که خداوند نصیب معدودی از بندگانش می نماید و این توفیق، امروز نصیب شما عزیزان شده است.
وی تصریح کرد: مشهد مقدس که امروز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، تعیین شده؛ قرن هاست میزبان اندیشمندان و بزرگان جهان اسلام است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این کلان شهر مذهبی جهان، جز با راهبردگیری از گنجینه علمی و فرهنگی حضرت رضا (ع) نخواهد توانست به عنوان الهام بخش و الگو، پیشگامِ اثر و تحول بخشی در جهان اسلام باشد و مسلمانان جهان را به سوی زندگی توحیدی، متدینانه و آرام رهنمون نماید.
رشیدیان گفت: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در همتی بلند و نگاهی روشنگرانه در راستای زدودن زنگارهای کج فهمی از سیمای زیبای اسلام و معرفی اسلام راستین با اتکا به قرآن وسنت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بستر فعالیت های هنرمندانه را در حوزه ی فرهنگ رضوی در سطح جهان گسترانده و بانیتی  جهان شمول، مساعی ارزشمندی در این حوزه داشته است.
وی افزود: امروز که در پانزدهمین دوره از جشنواره ی بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) هستیم شاهد رشد چشمگیری در تمام جوانب برنامه های آن هستیم که باید قدردانی ویژه ای از تمام دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره ی بزرگ بین المللی داشته باشیم
استاندار خراسان رضوی در پایان بر ضرورت تبدیل این حرکت به یک جریانِ ساری در طول سال تاکید کرد.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *