تغییر وزراء برای تداوم امید

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس گفت: روحانی برای مدیریت فضای اجتماع و کشور نیاز دارند تا مدیرانی همسو بابرنامه هایشان انتخاب کند، در شرایط فعلی که امکان تغییر وجود دارد، باید از آن استفاده کرد.

غلامرضا انصاری، در گفتگو با ایسنا و در ارتباط با ضرورت ترمیم کابینه اظهار کرد: جامعه ما همواره باید امید داشته باشد؛ جامعه بدون امید جامعه‌ای مرده است. رسیدگی به مطالبات مردم این امید را در میان آنها زنده نگه می دارد.

وی ادامه داد: همین موضوع که رئیس‌جمهور بیشتر از دو دوره نمی تواند در مسند ریاست جمهوری بنشیند و هر 4 سال با برگزاری انتخابات افراد جدیدی وارد جامعه می شوند تا مشکلات را مرتفع سازند یعنی اینکه امید به بهبود در جامعه رواج دارد.

این عضو شورای شهر چهارم تصریح کرد: هم خود روحانی تاکید داشت که تعدادی از اعضای کابینه‌اش در اجرای تصمیم ها با او همراه نبودند و هم خواسته افکار عمومی و مطالبات مردمی در دوران انتخابات بر این بود تا وزرایی از کابینه یازدهم در کابینه آتی روحانی تغییر پیدا کند.

وی در همین راستا افزود: باید تغییرات را پذیرفت.این تغییرات باید براساس واقعیتهای جامعه و کارآمدی افراد صورت بگیرد. فردی باید انتخاب شود که کارآمدی‌های لازم برای اجرای برنامه های رئیس‌جمهور را داشته باشد. انصاری سپس گفت: در آن صورت است که شاهد تغییرات گسترده و مثبت در جامعه خواهیم بود. مردم چشم انتظار هستند تا تحولات جدی به نفع حقوق شهروندی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در کشور و با همت دولت بعد صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: دولت گذشته در حوزه اقتصادی قدمهای خوبی برداشته است. از سوی دیگر در حوزه سیاست خارجی و ارتباط‌های بین‌المللی نیز گام‌های خوبی برداشته شد. مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه ما هم نیازمند زمان و توجه بیشتری برای برطرف شدن به معضلاتشان هستند.

وی گفت: تغییر وزرا برای تداوم امید در جامعه خواست عمومی است که به نظر من خود آقای روحانی هم به این موضوع توجه کرده‌اند. ایشان برای مدیریت فضای اجتماع و کشور نیاز دارند تا مدیرانی همسو بابرنامه هایشان انتخاب کنند. در شرایط فعلی که امکان تغییر وجود دارد، باید از آن استفاده کرد.

انصاری گفت: اگر موانعی هم در این راه وجود دارد رئیس‌جمهور باید به صورت شفاف آن را با مردم در میان بگذارد. در این صورت است که همراهی مردم با دولت تداوم پیدا خواهد کرد. به هر میزانی که دسترسی مردم به اطلاعات را کاهش دهیم شایعات افزایش پیدا می کند به همین جهت است که لازم است تا خود دولتمردان در راستای شایعات ایجاد شده شفاف سازی کنند.

 

روحانی طلسم حضور اهل سنت را در کابینه بشکند

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و عضو فراکسیون امید مجلس، از رئیس جمهور خواست طلسم حضور اهل سنت را در کابینه بشکند.

رحیمی جهان آبادی در گفت‌و‌گو با فام نیوز اظهار کرد: در دوره قبل آقای روحانی دستیاری ویژه اقوام و مذاهب را تاسیس کرد که نشاندهنده توجه ایشان به حقوق قومیتی و اهل سنت بود ولی چون ساختار مناسبی برای آن تعریف نشده بود علی رغم تلاش های مثبت و خوب آقای یونسی نتوانست به بخش اعظمی از مطالبات جامعه اهل سنت پاسخ دهد.

وی افزود: با توجه به نیاز به همگرایی و هم دلی در کشور و همچنین حمایت وسیع اهل سنت از آقای روحانی و دولت تدبیر و امید و همچنین مطالبات مردم در قبال حقوق شهروندی، تشکیل معاونت امور اهل سنت در ریاست جمهوری و انتخاب فردی که بتواند این معاونت را به خوبی اداره کند ضروری به نظر می رسد. من فکر می‌کنم چنین ساختاری می‌تواند حلقه رابطه بین ریاست جمهوری و حاکمیت با بخش وسیعی از جامعه باشد و در ایجاد همگرایی اثرگذار خواهد بود. فراکسیون اهل سنت مجلس هم آمادگی همفکری و مشورت با دولت در این زمینه را خواهد داشت.

رحیمی با تاکید بر ضرورت توجه شایسته سالاری در انتخاب کابینه دوازدهم یادآور شد: ما از آقای روحانی می خواهیم افراد توانمند، صادق ، پاکدست و دلسوز برای وزارت خانه ها انتخاب کنند اما عقلانی نیست که بگوییم در بین میلیون ها اهل سنت یک فرد توانمند وجود ندارد. به اعتقاد من نظام می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و امیدواریم این طلسم در دولت دوازدهم بشکند.

رئیس فراکسیون مرزنشینیان مجلس همچنین خاطر نشان کرد: عمده اهل سنت مرز نشین هستند و در مناطق مرزنشین کمتر سرمایه گذاری انجام شده و اشتغال ایجاد شده لذا ما از آقای روحانی می خواهیم به خاطر رای جامعه اهل سنت به ایشان به محرومیت زدایی از مناطق مرزی توجه ویژه نشان دهد. متاسفانه شرایطی در برخی از مناطق مرزی دیده می‌شود که شایسته شهروند جمهوری اسلامی ایران نیست و ایجاد امکانات حداقلی مثل آب رسانی، برق رسانی و ساخت جاده ضروری به نظر می رسد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *