بگویید می‌خواهیم مردم را از اطراف حرم بیرون کنیم و برج بسازیم

عضو شورای چهارم شهر مشهد گفت: بعد از چهار سال حضور در شورای شهر باور نمی‌کنم که طرح‌های این چنینی نگاهی غیر از درآمدزایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع دیروز در بیست و یکمین نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با موضوع «بررسی پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه طرح فروش مجوز تردد در هسته مرکزی شهر مشهد» که در تالار شهر برگزار شد با بیان اینکه پیوست فرهنگی این طرح هیچکدام از تاثیرات منفی فرهنگی و اجتماعی آن را را کاهش نمی‌دهد و در این صورت نیازی هم به ارائه این پیوست نیست، تصریح کرد: اگر قرار باشد پیوست فرهنگی ارائه شود و نتیجه اجرای آن همان چیزی باشد که بدون پیوست هم همان می‌شد و تفاوتی حاصل نشود همان بهتر که این پیوست نباشد و بگوییم این طرح پیوست فرهنگی نداشت.

وی با انتقاد از این که این طرح نه یک گام رو به جلو که گامی رو به عقب است و شهر را به عقب‌ و هنگام اجرایی شدن طرح زوج و فرد برمی‌گرداند افزود: این طرح در شاکله خود فرقی با طرح زوج و فرد ندارد و قرار است تا طرح ترافیکی فروخته شود و از این راه درآمدی نیز کسب شود.

عضو شورای چهارم شهر مشهد  با تصریح این موضوع که گره‌های ترافیکی فقط در اطراف حرم وجود ندارد گفت: امروز طرح مطالعاتی 20 گره ترافیکی شهر مشهد که دچار مشکلات اساسی ترافیکی هستند، انجام شده است اما باید دید که چرا آن‌ها عملی نمی‌شود.

وی ادامه داد: با فشار شورا در انتهای سال 95 مصوب شد تا طرح میدان عدالت یا همان میدان اعدام قدیم کلنگ‌زنی شود و کار شروع شود و قرار بود بعد از تعطیلات عید نوروز در یک ماه کار آن جمع شود، در حالی که امروز در ماه پنجم سال 96 هستیم و هنوز مشکل در آن‌جا وجود دارد.

فاطمی ارفع با اشاره به این موضوع که به عنوان یک روحانی بیشترین تردد را در اطراف حرم دارد ادامه داد: از زمانی که طرح زوج و فرد اعمال می‌شود در اطراف حرم مطهر غیر از ایام زائرپذیر، هیچ گره ترافیکی وجود ندارد؛ اما انگار عده‌ای روی منطقه اطراف حرم انگشت گذاشته‌اند و کاش شفاف بگویند که می‌خواهند مردم را از اطراف حرم بیرون کنند و به‌جای آن‌ها برج بسازنند و تجاری‌سازی کنند و پشت پرده همه این‌ها،‌ این است.

وی افزود: بعد از چهار سال حضور در شورای شهر باور نمی‌کنم که طرح‌های این چنینی نگاهی غیر از درآمدزایی داشته باشد.

 

دوچرخه‌سواری راه حل باز شدن گره ترافیکی در اطراف حرم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تاکید این شورا بر اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری گفت: بعد از 4 سال که شورای شهر بر موضوع فرهنگ دوچرخه سواری تاکید می‌کند هنوز مسیر حرکت دوچرخه در پیاده روها وجود ندارد؛ اگر قرار است مشکل ترافیکی را حل کنیم باید زیرساخت‌های لازم برای آن را تهیه کنیم، باید پارکینگ‌های طبقاتی در مناطقی که نیاز به آن به شدت احساس می‌شود ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این طرح قابلیت اجرا دارد باید اجرای این را از جای دیگر شروع کنیم؛ این طرح می‌تواند در نقاط دیگر ترافیکی مانند میدان تقی‌آباد و احمدآباد یا از مسیر ابوطالب به سمت میدان استقلال و بعد هم بلوار معلم اجرا شود.

 

نگاه مجریان “الیت” نگاهی درآمد محور است

این عضور شورای چهارم شهر مشهد گفت: با این که خود من جز موافقان پروژه “الیت” بودم اما امروز به مخالف آن تبدیل شدم چرا که نگاه ما وقتی این طرح را در شورای شهر تصویب کردیم یک نگاه درآمدی نبود اما امروز متاسفانه الیت به یک منبع درآمد تبدیل شده است و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی با انتقاد از اینکه نگاه طراحان طرح فروش مجوز تردد در هسته مرکزی شهر مشهد نیز امروز درآمدزایی است تصریح کرد: به دلیل این نگاه طرحان که مبتنی بر درآمدزایی از این طرح است، نتیجه این طرح نیز دقیقا مانند «الیت» خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *