بهبود وضعیت اشتغال مشکل فقر را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اولویت اصلی دولت دوازدهم در حوزه اشتغال باید مبارزه با فساد و فقرزدایی باشد.

نسرین یوسفی اظهار کرد: موضوع عمده‌ی فقرزدایی به حوزه اشتغال بر می‌گردد، اگر اشتغال را بهبود بخشیم فقر به صورت ریشه‌ای حل می شود.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد فقر در برخی خانواده‌ها نهادینه شده و این زنجیره فقر را به دنبال می آورد و نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند، زیرا سیستم حمایتی به جای این که افراد را ماهی‌گیر کند تنها به افراد ماهی می‌دهد و با کمک‌های مادی این موضوع را رفع می‌کنند.

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با بیان این که موضوع فقر نیاز به یک برنامه‌ریزی و سیستم حمایتی در حوزه فقرزدایی دارد ،گفت: وظیفه دولت دوازدهم بستر سازی و تسهیل‌گری در حوزه کسب و کار است که جلوگیری از تورم، کاهش رکود، افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از جمله فضاهای تسهیل کننده است که می تواند فقر را به صورت ریشه‌ای حل کند.

یوسفی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم، اظهار کرد: به بحث روابط بین‌الملل در هر دولتی پرداخته می‌شود و ما امکاناتی برای تولید داریم، اما به جهت اینکه نتوانستیم انتقال تکنولوژی در حوزه صادرات محصولات‌مان را داشته باشیم با شکست مواجه شدیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به صنعت خودروسازی عنوان کرد: ما در کشور نیاز به خودرو داریم و نمی‌توانیم تمام تولید را برعهده گیریم و وارداتی نداشته باشیم، هیچ جای دنیا اینگونه نیست که صرفا همه چیز تولیدات داخلی خودشان باشد و مسیر رسیدن به محصول نهایی را تنها سپری کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در حال حاضر کنترل تورم به شرایط مطلوبی رسیده است، افزود: ارتباطات خارجی خوب پیش می‌رود و نیاز است که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و وزارتخانه‌هایی که با حوزه اقتصاد کشور ارتباط دارند با نسل جوان که دارای تجربه نسبی و انگیزه حرکت بسیار  بالا هستند ارتباط برقرار شود تا دولت چابک‌تر شود و خیلی سریع موضوعات را  به مرحله عمل برسانند.

وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند، افزود: نباید این جمعیت را نادیده گرفت، اگر ما مسیر توسعه را برای کشور برنامه‌ریزی کردیم لازم است از زنان جامعه که پتانسیل و ظرفیت‌های خودشان را دارند استفاده شود.

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی افزود: امروزه انتظار جامعه زنان کشور از دولت دوازدهم این است که از زنان در کابینه جدید استفاده شود، همچنین در پست‌های مختلف در کل کشور باید از زنان با توجه به تخصص و مهارتشان استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *