برگزاری مسابقات ورزش مدارس دختران سراسر کشور با حضور ۴ هزار ورزشکار

معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات ورزش مدارس دختران سراسر کشور با حضور ۴ هزار ورزشکار در شهر مشهد برگزار می‌شود.

جواد پور جاهد در نشست خبری بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزش مدارس دختران سراسر کشور، اظهار کرد: این مسابقات از یکم تا 7 مرداد ماه در مقطع متوسطه اول و دوم و از 8 تا 15 مرداد ماه در مقطع مدارس ابتدایی با حضور چهار ورزشکار و عوامل اجرایی در رشته های فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال برگزار خواهدشد.

وی افزود: در مرحله اول نگاه ما به ورزشکاران به عنوان زائرین امام رضا(ع) است و بعد مسابقات و نتایج اولویت دارد، لذا در زمان حضور این ورزشکاران در مشهد برنامه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

پورجاهد خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار  است که طرح مدرسه قهرمان در تمامی رشته‌های تیمی برگزار می‌شود، به این صورت که تیم هر مدرسه ابتدا با حضور در مسابقات شهرستان و کسب مقام با همان نام مدرسه در مسابقات استانی و کشوری حضور پیدا می‌کنند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: حضور حداکثری، سلامت دانش‌آموزان و قهرمان پروری در طرح مدرسه قهرمان و اینگونه مسابقات به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: خوابگاه دانشگاه فردوسی، دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش و همچنین 14 سالن برای میزبانی از ورزشکاران در نظر گرفته شده و تمام شرایط و امکانات با بهترین استانداردها فراهم شده‌است.

پورجاهد افزود: پیوست فرهنگی این مسابقات برای ما بسیار اهمیت دارد و تلاش کرده‌ایم از ورزشکاران در کنار حضور در مسابقات در پست‌های دیگر هم استفاده کنیم تا این باور برایشان به وجود آید که می‌توانند از پس مسئولیت‌هایشان برآیند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص شرایط خراسان برای قبول این میزبانی اظهار کرد: خراسان رضوی هر دو سال یک بار میزبانی چنین مسابقاتی را بر عهده می‌گیرد زیرا در این حوزه ظرفیت و امکانات خوبی در استان وجود دارد. در گذشته هم در سال 94 با میزبانی مسابقات المپیاد پسران با حضور 5 هزار پسر عهده گرفتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 600 دانش‌آموز از خراسان رضوی در این مسابقات حضور دارند و همچنین 400 داور از سراسر کشور کار قضاوت این مسابقات را عهده‌دار هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *