ایرج نوذری، سفیر بیماران ام.اس خراسان رضوی شد

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس خراسان رضوی گفت: «ایرج نوذری» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون به عنوان سفیر بیماران ام.اس در این استان انتخاب شد.

سید سعید سیدزادگان افزود: نوذری طی مراسمی که اواخر هفته گذشته در این انجمن برگزار شد، داوطلبانه نخستین سفیر بیماران ام.اس این استان شد تا برای شناساندن این بیماری به مردم و حمایت از بیماران مزبور وارد عمل شود.

وی اظهار کرد: بیماری ام.اس هنوز در جامعه ناشناخته است و درمان آن نیز به صورت کامل انجام نمی شود، هرچند با تلاش پزشکان برای درمان آن اقداماتی انجام گرفته اما توفیقات زیاد حاصل نشده است.

وی گفت: هم اکنون چهار هزار و 862 بیمار ام.اس در مشهد شناسایی شده اند که سه هزار و 300 بیمار در مشهد و از سایر شهرستان‌ها زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران ام.اس قرار گرفته اند. شمار بانوان مبتلا به ام.اس حدود 2 تا سه برابر مردان است.

وی اظهار کرد: این بیماری در جامعه رو به گسترش است و بسیاری از مردم نسبت به آن شناخت کافی ندارند لذا وجود هنرمندان به عنوان سفیر این بیماری می‌تواند به شناختن آن، ترغیب بیماران به جذب در انجمن‌ها و تامین هزینه‌های درمان بیماران از سوی خیرین کمک کند.

وی گفت: این انجمن در تلاش است فعالیت‌های درمانی و حمایتی برای بیماران ام. اس را به صورت همزمان انجام دهد و در آینده نزدیک بخشی از ساختمان این انجمن به فعالیت‌های درمانی اختصاص می‌یابد.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *