فهم صحیح از ویژگی‌های رسانه انقلابی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فهم صحیح و شجاعانه موضوعات، سمت گیری به هنگام، سرعت به همراه صحت و دقت در عمل از ویژگی‌های رسانه انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی اصحاب رسانه که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار در سالن‌ همایش‌های مؤسسه فرهنگی روزنامه قدس برگزار شد، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در امید آفرینی و آگاهی بخشی در جامعه دارند که موضوع بسیار حائز اهمیتی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه‌ها باید در مقابل شایعه سازی‌ها و فریبکاری آگاهی بخش جامعه باشند، ابراز کرد: جریان شایعه‌سازی در جامعه تلاش دارد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و باعث انحراف اذهان مردم جامعه شود.
وی با بیان اینکه سیاسی بودن یک رسانه، به معنای شناخت اقتضائات زمان و متناسب با این اقتضائات و شرایط ایفای نقش و وظیفه کردن است. اظهار کرد: امپراتوری رسانه‌ای دشمن تلاش دارد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و از هیچ کاری در جهت وارونه نشان دادن حقایق فرو گذار نیست در این میان نقش رسانه‌های مستقل و حقیقت گو در فضای آلوده که رسانه‌های مستکبر ایجاد کردند، بسیار مهم است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید با شجاعت و صداقت، به بیان حقایق بپردازند و با توجه به حساسیت‌های روز جامعه عمل کنند، عنوان کرد: امروز کشورهای استکباری، خودخواه و خودبین به دنبال کسب ثروت، قدرت و کسب منافع خود با چپاول ملت‌ها هستند و در این راه به هر جنایت، خون ریزی و ضایع کردن ابتدایی‌ترین حقوق ملت‌ها که همام حق تعیین سرنوشت خود است، دست می‌زنند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی فهم شجاعانه و شجاعت در اقدام را ویژگی رسانه‌های انقلابی خواند و اظهار کرد: فهم صحیح از موضوعات، سمت گیری به هنگام، سرعت به همراه صحت و دقت در عمل، برای یک رسانه بسیار مهم است. رسانه باید به موقع مطلع، رصد و سمت گیری کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *