ایران می‌تواند به سازمان ملل شکایت کند

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران می‌تواند به‌علت مداخله آشکار سران آمریکایی در امور داخلی کشورمان به سازمان ملل شکایت کنند

جلیل رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به میزان اجرایی شدن طرح وقیحانه تغییر حکومت در ایران افزود: قطعا دولت‌ها می‌توانند به صورت مستقل از هم صرفا برای نظام حاکمیتی درون خود تصمیم گیری کنند و کشورهای دیگر حق دخالت در آن را ندارند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: صرفا زمانی جامعه بین‌الملل می‌تواند برای کشوری تعیین تکلیف کند که کشوری نقض آشکار قوانین بین‌الملل کرده یا تهدیدی برای دنیا باشد که در این زمینه نیز کشوری ورود پیدا نمی‌کند و صرفا شورای امنیت وارد می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اظهارنظرهای یک کشور درخصوص نوع حاکمیت کشور دیگر هیچ وجاهت قانونی ندارد، بیان داشت: در شرایط کنونی فضای بین‌المللی هیچ کشوری برای اظهارات این چنینی درباره نظام داخلی کشور دیگر ارزش قائل نیست به خصوص در شرایطی که ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد و اظهارات گاه و بیگاهش باعث انبساط خاطر صحنه بین‌المللی می‌شود.

رحیمی‌جهان آبادی در ادامه اظهارنظرات سران آمریکایی درباره حمایت از افرادی که قصد براندازی حکومت اسلامی در کشورمان را دارند را مداخله آشکار در امور داخلی یک کشور دانست و ابراز داشت: در این شرایط وزارت امور خارجه و نماینده کشورمان در سازمان ملل می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید براینکه آمریکایی‌ها کدخدای جهان نیستند که اینگونه تصمیم‌گیری‌ها برای دولت یک کشور داشته باشند، اظهار کرد: ملت ایران بهتر می‌دانند کشورشان از چه طریقی اداره شود و آمریکا نیز در این خصوص باید به اصول منشور سازمان ملل که حق حاکمیت مستقل برای دولت‌ها در نظر گرفته است پایبند باشد.

وی در ادامه به اتفاقات اخیر در منطقه اشاره و تأکید کرد: آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه میان دولت‌های خاورمیانه است تا از این طریق سلاح‌های خود را به فروش برساند، از سوی دیگر با دخالت در امور داخلی کشورها نیز باعث ایجاد تفرقه در درون آنها شده که آن نیز بر اساس اهداف آمریکایی‌ها اگر تبدیل به جنگ داخلی شود باز هم آن‌ها می‌توانند در این میان منافع خود را از قبال فروش سلاح تأمین کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قصد دارد با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که قصد ایجاد ثبات در منطقه را دارد، ما را به امور دیگری مشغول کنند تا بتوانند با آسودگی خاطر منافع خود را از کشورهای منطقه کسب کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *