افزایش پنج برابری صادرات نفت گاز از خراسان رضوی به افغانستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: در چهار ماه نخست امسال 45 میلیون و 988 هزار لیتر نفت گاز از این استان به افغانستان صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از پنج برابر شده است.

مهدی کاشی ارزش این میزان صادرات را 57 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: جمع کل صادرات و فروش مرزی نفت گاز به کشور افغانستان در چهار ماه نخست پارسال 9 میلیون و 651 هزار لیتر بوده است.

وی ادامه داد: در کنار صادرات 45 میلیون و 988 هزار لیتر نفت گاز و با احتساب میزان فروش مرزی داخل باک در مدت زمان فوق الذکر 60 میلیون و 800 هزار لیتر از این فرآورده به افغانستان صادر شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در خصوص میزان مصرف نفت گاز در شهرهای مرزی نیز اظهار کرد: با توجه به رونق گرفتن صادرات، میزان مصرف نفت گاز در مرز دوغارون شهرستان تایباد 23 درصد افزایش داشته است.

کاشی ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر صادرات در مرز دوغارون افزایش چشمگیری داشته است میزان مصرف نفت گاز در سرخس 10 درصد و درگز 39 درصد کاهش داشته است و بیشتر کامیونها در مرز دوغارون تردد می کنند.

وی میزان مصرف بنزین در شهرهای مرزی فوق را افزایشی ذکر و بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال تایباد و سرخس 8 درصد و درگز 6درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مصرف بنزین داشته اند که به دلیل افزایش وسایل نقیله و تردد آنها بوده است.

وی با اشاره به میزان کشف سوخت قاچاق در شهرهای مرزی تایباد، سرخس و درگز نیز گفت: در چهار ماه نخست امسال 137 هزار و 889 لیتر سوخت در این نواحی کشف شده که 21 هزار و 494 لیتر آن در تیرماه بوده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *