کسب مدال‌های طلا با هزینه شخصی، افتخارش برای فدراسیون

از سال 83 تا 96 بیش از 7دوره در مسابقات بین‌المللی طلا گرفتم و در بیش از 10 دوره شرکت در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام‌های دوم و سوم جهان شدم و در طول مدت 15 سال حضور در میادین بین المللی با هزینه شخصی خود شرکت کردم و طلا گرفتم، اما افتخارش برای فدراسیون و هیئت کونگ‌فو خراسان رضوی است. عضو تیم‌ملی گونگ فو بانوان، با بیان این مطلب ادامه داد: با وجود این که از حمایت مالی برخوردار نیستیم با تلاش و زحمات شبانه روزی در میادین بین المللی عاشقانه برای وطن و به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان با وجود کاستی‌ها و مشکلات جنگیدیم و پیروز شدیم.

زهرا خلیقی با اشاره به کسب مدال طلای مسابقات جام‌جهانی کوبا که به میزبانی تفلیس گرجستان برگزار شد گفت: مدال‌ها و افتخاراتم را تا سال 95 به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم تا بانوان و دختران ایران بدانند جامعه زنان هم پای مردان برای کشورشان افتخار آفرینی کرده‌اند.

 

نبود حامی مالی بزرگترین سد در ورزش بانوان

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین سد برای ورزش بانوان بخصوص ورزش قهرمانی نبود حامی مالی است. فاطمه علیزاده مربی زحمت کش و پر تلاش گونگ‌فو خراسان‌رضوی برای اعزام تیم بانوان به هر دری می‌زند تا حامی مالی پیدا کند، اما مسئولان ورزشی ما هیچ علاقه و توجهی به ورزش قهرمانی بانوان ندارند.

وی با اشاره به حضور 2عضو بانو در شورای شهر استان  ادامه داد: امروز خوشحالیم که بر مسند شورای شهر بانوانی حضور دارند که احساس ما را بیشتر درک می‌کنند و قادر هستند در راستای اهداف و آرزوهای ما یاری رسان ما باشند.

 

آرزویی ندارم

وی در پاسخ به سوال ما درباره آرزوهایش گفت: آرزوی کسب مدال جهانی دیگر برایم معنایی ندارد فقط انتظار دارم محیطی برایمان فراهم شود تا اندوخته‌ها و تجربیات خود را در اختیار نسل آینده قرار دهم.

قهرمان طلایی مسابقات بین المللی باتومی گرجستان در سال 95 و 83 کراچی پاکستان تصریح کرد: بانوان در شرایط بسیار سختی در برابر حریفان خود در مسابقات بین المللی حضور دارند. با پوشش و لباس‌های ضخیم و تجهیزات مسابقه بیش از 5 کیلو وزن اضافی را به رینگ مسابقات می‌بریم.

 

مهمترین حامی در ورزش علی بن الموسی الرضا(ع)

وی ادامه داد: مهمترین حامی من در کسب مدال‌های طلای جهان در کونگ فو توسل به آقا علی بن الموسی الرضا‌(ع) است، به همین خاطر بزرگترین افتخارم در کارنامه ورزشی اهدا مدال‌هایم به موزه آستان قدس است، چرا که ایمان دارم بانوان نسل آینده با مشاهده این افتخارات به زن بودن خود بیشتر افتخار خواهند کرد.

وی درباره کمک‌های فدراسیون کونگ فو به بانوان ورزشکار گفت: فدراسیون کمک مالی نمی‌کند. تهیه روادید و هماهنگی با شورای برون مرزی برای اعزام تیم‌های بانوان برعهده فدراسیون است و زمانی می‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم یا حامی مالی معرفی کنیم و یا با هزینه شخصی اعزام شویم و در صورت قهرمانی به هر حال بخشی از افتخارش نصیب فدراسیون کونگ فو کشور خواهد شد.

 

 

گفتگویی از مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *