افزایش سرعت حرکت تیم اقتصادی دولت با معرفی وزرای پیشنهادی

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وزرای پیشنهادی دولت در حوزه اقتصاد عنوان کرد: دولت برای دوره دوم مدیریت اجرایی کشور یک مقداری سرعت حرکت تیم اقتصادی را افزایش داده است.

امیرشهلا در خصوص لیست وزرای اقتصادی معرفی شده توسط دولت اظهار کرد: دولت برای دوره دوم مدیریت خود خواستار آن است که سرعت حرکت خود را به سمت اهداف از پیش تعیین شده سوق دهد؛ به همین دلیل در وزارت امور اقتصاد و دارایی یک مقداری از انتخاب وزیری که نگاه آکادمیک به مبانی و اصول اقتصادی دارد، فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: دولت با این وزرا خواستار آن است که  از وزیری که اجرایی‌تر، عملیاتی‌تر و همچنین سوابق خوبی در کارنامه خود دارد، استفاده کند. همچنین در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزیر نسبتا جوان و دارای تعامل معرفی شده که در 4 ساله گذشته در معاونت اجرایی ریاست جمهوری توانسته ارتباط خوبی با استان‌های مختلف داشته باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه به هر حال خزانه دولت خالی است، اظهار کرد: شاید خیلی از وزاتخانه‌های که متولی زیرساخت در کشور ما هستند، نباید انتظار داشته باشیم که با این خزانه خالی بخواهند به کمک‌های دولتی چشم امید داشته باشند. به همین جهت است که این وزارتخانه‌ها باید به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی پیش بروند.

شهلا با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت  دولت به سمت سرمایه‌گذاری جدید و مولد در حوزه صنعت خواهد رفت، تصریح کرد: دولت با این کار تلاش خواهد کرد که مساله بیکاری و اشتغال را که یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و همچنین ریاست جمهوری است را رفع کند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از این صنایع حتی اگر جهت‌گیری‌های صادراتی داشته باشند، باز هم به دلیل کهنه بودن تکنولوژی و قدیمی بودن دانش فنی خود، شاید نتوانند در بازارهای جهانی سهم قابل توجهی را از آن خود کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های اقتصادی استان در دولت دوازدهم عنوان کرد: استان ماعلی‌رغم اینکه سهم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور بشمار می‌آید اما متاسفانه در حوزه زیرساخت‌ها نتوانسته طی سالیان گذشته صنایع مادر را در خود مستقر کند.

شهلا ادامه داد: امروزه اگر به دنبال جهش اقتصادی و همچنین خواستار یک تحول در حوزه اقتصاد استان هستیم، حتما به استقرار صنایع مادر نیاز داریم. صنایعی که بتواند بالا و پایین دست خود را فعال کند و باعث کشش بازار شده و تقاضا ایجاد کند.

وی عنوان کرد: دولت باید در طول 4 سال آینده چنین نگاهی را به استان داشته باشد و حتما باید به دنبال استقرار صنایع مادر مانند فولاد در خراسان رضوی باشد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *