افزایش حمایت‌ درمانی از زوج‌های نابارور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه ششم توسعه مقرر بود یکسان سازی پوشش بیمه‌های درمانی صورت گیرد. اما هم اکنون برخی از خدمات درمانی و جراحی در حوزه نازایی، تحت پوشش بیمه نیست که در این شرایط، افزایش حمایت‌های درمانی از زوج‌های نابارور، در گروی تجمیع منابع بیمه‌ها است.

بهروز بنیادی درباره همپوشانی بیمه‌های درمانی افزود: طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت رفاه و بیمه سلامت، هم اکنون حدود شش میلیون نفر از چند دفترچه بیمه استفاده می‌کنند که علاوه بر اینکه همکاران پزشک از این مساله گله مند هستند، هزینه سنگینی را نیز به کشور تحمیل می‌کند.  ضمن این که  سازمان‌های بیمه‌گر نیز پوشش بیمه‌ای یکسانی ارائه نمی کنند. به طور مثال بیمه نیروهای مسلح بعضی از اعمال جراحی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، اما بیمه سازمان تامین اجتماعی یا بیمه کمیته امداد ممکن است همان جراحی‌ها را پوشش ندهد که این یک ضعف بزرگ است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با یکسان سازی  پوشش درمانی بیمه‌ها، علاوه بر این که در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود به تشکیل پرونده الکترونیک نیز کمک می‌کند که در این صورت پزشکان به راحتی به اطلاعات بیماران خود دسترسی خواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ضرورت تامین منابع پایدار برای نظام سلامت عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها و بودجه دولت از جمله منابع پایداری است که می‌توان به طرح تحول سلامت اختصاص داد که انتظار داریم این منابع در مقام عمل و نه در مقام حرف به حوزه سلامت تخصیص پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: البته درباره تخصیص ۱۰ درصدی هدفمندی یارانه‌ها به نظام سلامت مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن متاثر از گذشته و به خصوص تحریم‌هاست و بخشی از آن هم به کم کاری در تخصیص این منابع برمی‌گردد.  با این حال امیدواریم مشکل کمبود بودجه طرح تحول سلامت مرتفع شود تا بهداشت و درمان مردم با معضل مواجه نشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *