استکبار و آل‌سعود، کرامت انسانی را ذبح می‌کنند

تولیت آستان قدس رضوی ضمن انتقاد از جنایات استکبار در یمن، سوریه و فلسطین گفت: امروز استکبار و آل سعود به عنوان امتداد راهبردی آن‌ها در منطقه ما کرامت انسانی را ذبح می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) برگزار شد، دلیل بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را پاسداشت کرامت انسانی معرفی و خاطرنشان کرد: مطابق با آنچه از کلام الله مجید استنباط می‌شود، برای انسان یک کرامت ذاتی و یک کرامت اکتسابی وجود دارد که کرامت ذاتی در قالب عقل، فهم و قدرت تحلیل به انسان عطا شده و سرمایه بزرگی برای بشریت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کرامت اکتسابی در پرتو قرآن و عترت کسب می‌شود، تصریح کرد: اما آن وجهی که موجب تعالی بشر و طی طریق سعادت می‌شود، کرامت اکتسابی است که جز در پرتوی تربیت قرآن کریم، پیامبران و ائمه اطهار علیهم‌السلام و علم صائب و عمل صالح میسر نمی‌‍‌شود.
وی نگاه توحیدی به عالم را اولین گام برای انسان سالک در جهت کسب کرامت خواند و بیان کرد: سبک زندگی کریمانه سبکی از زندگی است که در پرتوی عبودیت خداوند متعال شکل بگیرد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه، علمای دین و تمام شیعیان و پیروان فرهیخته و متدین ائمه اطهار(ع) وظیفه خطیر رساندن پیام حضرات معصومین(ع) به گوش جهانیان را بر عهده دارند.
وی افزود: اگر زیبایی وحدت، زندگی پاک در پرتوی اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت اجتماعی که در اسلام تبیین شده برای جهانیان آشکار شود، قطعاً به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهند گروید.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دهه کرامت یک نماد و نمود است برای اینکه معلوم شود جز در پرتوی وحی و کریمان نمی‌توان به مقام کرامت نائل شد و سبک زندگی کریمانه باید در پرتوی عبودیت خداوند شکل بگیرد.
وی تبیین بیانات حضرات معصومین(ع) را مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن و مدینه فاضله اسلامی دانست و اظهار کرد: توحید زیر بنای جامعه اسلامی است و مدینه فاضله اسلامی بر اخلاق، معنویت و عدالت اجتماعی استوار است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اهمیت صیانت از کرامت انسانی تصریح کرد: تمام ارتباط در جامعه اسلامی باید بر اساس کرامت باشد و در حکومت اسلامی هر قراداد و پیمانی که در آن کرامت مخدوش شود، باطل است. همه دولت مردان که در دولت اسلامی خدمت می‌کنند باید برای نظام سازی قرآنی بر اساس اجرای احکام الهی و دگر خواهی در پرتوی خداخواهی تلاش کنند.
وی افزود: تمام ارتباطات در نظام‌های اداری اسلامی مبتنی بر حفظ کرامت و اخلاق است و ارباب رجوع در سازمان اسلامی باید احساس کند کرامتش پاس داشته شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هیچ کس در این عالم حق شکستن کرامت دیگران را ندارد. تصریح کرد: امروز ایران اسلامی پرچمدار کرامت انسان در جهان است؛ اگر امام خمینی(ره) فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، برای دفاع از کرامت بود.
وی اضافه کرد: دعوای امروز جمهوری اسلامی با عالم استکبار در این است که می‌خواهد پاسدار و مدافع کرامت انسان‌ها باشد. ما می‌گوییم نباید به مردمی که در بحرین می‌خواهند از حق رأی برخوردار باشند ظلم کرد و مردم فلسطیمن و یمن حق دارند خود حکومتشان را تعیین کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که گمشده امروز انسان معاصر سبک زندگی رضوی، فاطمی، علمی و زندگی کریمانه است. گفت: استکبار و آل سعود به عنوان امتداد راهبردی آن‌ها در منطقه ما کرامت انسانی را ذبح می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک دعوت دارد، اظهار کرد: این دعوت به توحید و عدالت اجتماعی است و یک دعوا هم داریم که می‌خواهیم تمدنی را به نام دین و ارزش‌های اسلامی و عدالت اجتماعی در جهان رقم بزنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *