اروپا بايد رفتار مستقل و متعهدانه‌ای در قبال برجام داشته باشد

وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان مطرح کرد: ما توجه جدی در زمینه همکاری‌های ریلی با آلمان داریم چراکه توسعه خطوط ريلي در سطوح مختلف ایران (دولت و مجلس) مورد توجه و حمايت قرار گرفته است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه كه به منظور برگزاری كارگروه‌های مشترك ریلی، دریایی و بندری بنا به دعوت‌ الكساندر دوبرنیت وزیر حمل ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان، به برلین سفر كرده بودند، با خانم سیپریس وزیر اقتصاد و انرژی آلمان ملاقات و پیرامون گسترش همكاری‌های اقتصادی ۲ كشور به ویژه در حوزه همكاری‌های حوزه حمل و نقل مذاكره و تبادل‌نظر کردند.

وزیر راه و شهرسازی در اين ملاقات ضمن تشكر از وزير آلمانی به تفاهمات قبلی في‌مابين اشاره كرده و خواستار اهتمام بيشتر ۲ طرف در حل و فصل برخی مسائل باقيمانده شدند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به این نکته که دولت جدید آمریکا رفتار غیرقابل پیش‌بینی و ناپسندی را در پیش گرفته است که روابط تجاری اروپا با ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: ما از اروپایی‌ها در ماه‌های گذشته مواضع بسيار مثبتی را دریافت کرده‌ایم که امور مربوط به حوزه خانم مرکل, آقای گابریل و خانم موگرینی از جمله آن‌ها به شمار می‌رود، ما انتظار داریم در چارچوب برجام طرفین بر تعهدات خود عمل کنند و اروپا رفتار مستقل و متعهدانه‌ای در قبال برجام داشته باشد.

آخوندی با تأکید بر این نکته که اروپا باید در چارچوب برجام مشکلات را حل و فصل کرده و قراردادها را پیش ببرد گفت: ما و شما می‌دانیم برجام بیش از یک توافق تجاری است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه امنیتی در منطقه و جهان باشد.

این مقام مسئول همچنین ضمن تأکید بر این مطلب که ما قطعا می‌توانیم پیرامون یک برنامه بسیار گسترده جهت انجام مبادلات تجاری و اقتصادی دوجانبه در حوزه ایران, منطقه آسیای میانه و منطقه خاورمیانه توافق کنیم. گفت: در حوزه ریل پروژه‌های بزرگی از جمله توسعه زیرساخت، خط آهن سریع السیر، نوسازی ناوگان ریلی داریم که دارای مفهوم سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار است.

 

منبع: وزارت راه و شهرسازی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *